1

Onderwerp: meerdere lagen tegelijk in de oven?

Een vraagje...
Ik heb een oven met (volgens mij) onder en boven warmte.
(Zo'n vierkantje met onder en boven een streep.) Snap je wat ik bedoel?
Kun je in zo'n oven op meerdere lagen tegelijk cc's bakken?
Of zullen ze dan niet goed gaar worden?
Mijn oven is niet supergroot, dus als ik dan een keer cc's wil bakken zou het makkelijk zijn als ik er wat meer tegelijk in de oven kan doen.

Groetjes Gerien

Groetjes Gerien

2

Re: meerdere lagen tegelijk in de oven?

Ik heb een heteluchtoven en zou dus eigenlijk ook meerdere lagen in de oven moeten kunnen zetten. Maar ik doe dat nooit want de lucht tussen de lagen wordt bij mij niet zo heet en zit dus met een minder gare onder-en bovenkant van de twee lagen.

3

In een oven met alleen boven- en onder warmte kan het niet. Je producten staan dan in de weg ;)

In een hetelucht oven moet het wel kunnen, maar dan zijn er in mijn ogen nog wel een paar regels waar je je aan moet houden (heb ik helaas ook uit ervaring). Er moet voldoende ruimte tussen de lagen zitten zodat de warmte goed rond kan komen (mijn combi is dus te klein voor cc's of taarten op meerdere lagen terwijl pizza's wel goed gaan) en je moet met roosters werken. Bij bakplaten kan de lucht ook niet goed rond ventileren.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

OK bedankt,
Ik weet genoeg. Dat doen we dus maar niet. Ik was er al een beetje bang voor.
Helaas  :/

Groetjes Gerien

5

Ik heb ook een heteluchtoven en ik bak een heleboel tegelijk hoor :).
Met biscuits 2 of 3 (ligt aan de grootte) en cupcakes altijd 3 muffinvormen met cupcakes tegelijk. Gaat perfect!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

6

ja, met een heteluchtoven wil dat vaak nog wel lukken. Als de warmte maar goed kan circuleren. Maar helaas heb ik een oven met onder en boven warmte.
Ik wil een nieuwe :lol: :lol:

Groetjes Gerien

7

Ik heb het wel eens met cupcakes gedaan ik heb een oven met onder en boven warmte toen ik de eerste laag de bovenste eruit haalde moest de 2de laag nog ietsjes langer erin maar ze waren prima...

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

8

mmmm, misschien toch eens proberen...

Groetjes Gerien