1

Onderwerp: aarbeienpoeder????

Hoi,

Onlangs heb ik een erg leuk boekje gekregen van een vriendin, waarin een recept staat voor koekjes, waar aardbeienpoeder in wordt gebruikt. Iemand een idee wat dit is? Als het goed is, moeten de koekjes roze kleuren en naar aarbeiensmaken erdoor.

En indien iemand een idee heeft wat het is, waar o waar zou ik het kunnen vinden?

alvast bedankt.

Kitty

Re: aarbeienpoeder????

Hoi Kitty,

Ik heb geen idee wat voor poeder ze hier bedoelen.
Maar je kan ook patidess aardbei hiervoor gebruiken.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

3

patidess is toch vloeibaar? en kan dat dan ook mee in de oven? heb werkelijk geen idee...

4

Ja. patidess is een heel erg geconcentreerde massa. Maar Karin bedoelt dat je ipv de aardbeienpoeder de patidess kan gebruiken. Of het mee de oven kan weet ik niet...

5 Laatst bewerkt door kity (07-05-2010 11:35)

Ja, zo ver was ik nog, hihihihi  :o , maarre.. nog steeds dus de vraag of het mee kan in de oven... Voel me hier zo dom...  :o

Hey, zie hier ineens onder aan de pagina dat ik de aarbeienpoeder ook kan vervangen door groene thee (in poedervorm) of cacaopoeder. Misschien dat ik dat wel eerst doe. krijg dan alleen een andere kleur konijntjes.

Als iemand een goed idee heeft, dan hoor ik het graag.

6

Je moet je nooit dom voelen. Het forum is voor vragen. Misschien kun je zoeken via de zoekfunctie? bv Patidess and Oven?....... Ik heb even op een potje patidess gekeken en daar staat alleen op 'voor het op smaak brengen van vullingen en ijs en zo'. Tja, dat is dus allemaal na de oven.

7

En saroma? Is dat een idee? Ik heb het overigens nog nooit geprobeerd.
Aardbeienpoeder en groene thee vind ik nogal een verschil, dan krijg je wel een heel ander soort koekje  :)

8

Ja klopt, groene thee zou mijn vader wel lekker vinden, maar betwijfel het of mijn dochter het lekker vind en eigenlijk wou ik het voor haar maken, ze vond het plaatje zo leuk... even kijken of ik een foto van kan plaatsen... ;)

saroma is toch pudding? kan dat wel in de oven dan?

hihihihi, ga het gewoon straks proberen.. heb nog saroma liggen...

9 Laatst bewerkt door kity (07-05-2010 12:15)

http://www.flickr.com/photos/mama_of_me … otostream/

Hoop dat het zo werkt...

10 Laatst bewerkt door taartina (08-05-2010 21:33)

gezien op marktplaats:
fruitpoeder te koop van MARMELOT , ga naar diversen en dan levensmiddelen,
staan enkele advertenties.

11

vroeger... :s  had je wel zoiets en dat deed je door de yoghurt maar weet niet of je dat nog kan krijgen en of dat in de oven kan :think:

12

als je roze koekjes wil kan je ook gewoon een drupje rode kleurstof door je deeg heen kneden.

en voor de aardbeien smaak idd een heel klein beetje pattides, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, wel uitkijken dat je beslag niet te vloeibaar wordt maar dat kan je dan misschien weer compenseren door iets minder ei erdoorheen te doen??

succes in ieder geval!  :)

groetjes Bernadette

13

Bedankt voor de tips. dat van de kleurstof zal ik in ieder geval eens doen. Afgelopen vrijdag heb ik ze gemaakt met aardbeien saroma, maar vond de smaak een beetje flauwtjes. Ga dus even op marktplaats kijken naar de geconcentreerde poeder, als dat te doen is, waarom dan niet... ;)