1

Onderwerp: bbroom???

weet iemand hoelang ik banketbakkersroom (van dk oetker) in de koelkast goed kan houden?? het is met water aangemaakt dus niet met slagroom...

thanks

Re: bbroom???

Oei, geen idee... Misschien even mailen naar Dr. Oetker (staat vast wel een adres of telefoonnummer op het pakje!)

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

3

In de bbr van Dr Oetker zit wel (poeder)room en deze bewaar ik niet langer dan een dag.

4

Ik schreef het net ook al in een ander topic:
Op mijn werk gooien we de tompoucen en slagroomschnittes aan het einde van de dag weg. Het MAG dan niet eens de volgende dag verkocht worden omdat het dus een melk/slagroomproduct is.
De smaak gaat snel achteruit als je hem langer in de koeling zet. Kan wel hoor, maar aan te raden vind ik het niet.

Overigens denk ik dat er in alle poeders waar alleen water aan toegevoegd hoeft te worden een melkproduct zit.

5

nou ik heb hem gewoon laten staan in de koelkast ik dacht probeer het eens.. ik moet zeggen dat het na 5 dagen nog goed is smaakt goed en ziet er goed uit (wel ff door roeren) heb hem niet voor een klant nog in een taart gedaan hoor ;)  gewoon eigen experimentje  :D

6

Nou moet ik zeggen dat ik de bbr van Dr Oetker toch al niet zo lekker vind en maak de bbr dus altijd zelf, mmmmm. Ik heb ook eens zo'n zakje gekocht, om de smaak te vergelijken met zelfgemaakt, maar na 2 dagen was de bbr (van Dr Oetker, de andere was allang op  :Y ) toch wel aan de waterige kant geworden.

7

hallo hierop nog even een andere vraag.
kan je die bbr van dr oetker ook invriezen???
graag antwoord!

8

marthy schreef:

hallo hierop nog even een andere vraag.
kan je die bbr van dr oetker ook invriezen???
graag antwoord!

Hoi Marty,
Ik heb je, in de door jouw geopende topic, reeds antwoord gegeven op jouw vraag.  :Y