1

Onderwerp: droge biscuit???? de kanten eraf snijden??

hello lady's

mijn man vind de biscuit te droog :mad:  wat zou ik hier tegen kunnen doen? ik gebruik de biscuitmix van de shop met botercreme (die hij overigens ook niet lekker vind) ligt t aan me kerel of nie???  :o
hij denkt dat ik de zijkanten en bovenkant van de cake moet snijden (tja hij moet verplicht mee kijken naar cake boss en daar ziet hij dat dan) :s  dus moet ik het zo ook maar doen volgens hem

maar goed jullie hebben meer ervaring dan ik hierin dus tips zijn welkom.....

groetjes Wendy

2

Re: droge biscuit???? de kanten eraf snijden??

Heb je de biscuit getrempeerd?(=besprenkelen met een vloeistof), daar wordt je biscuit wat natter van en dus minder droog.
Ik besprenkel de biscuit altijd met een mengsel van essence(bv van Dr oetker) met water,  die bij de vulling past.

3

nee ik heb wel een keer amaretto door de cake (dat was echt gewone cake beslag) gedaan. dat vond hij dan weer wel lekker maar ik niet  :rolleyes:
ik vond de taart toen echt nat
ik heb nu wel champagne van patidess besteld voor de volgende maar dat is volgens mij niet hetzelfde als wij jij nu zegt toch?

zijn bij jou de zijkanten van de biscuit ook zo dik en snij je die er dan af ofzo?

groetjes Wendy

4

Wat is dik? Volgens mij is de rand gewoon normaal, maar daar heb je natuurlijk niks aan.  :+
Welke bakpannen gebruik je?
Is je taart wellicht wat te lang gebakken, dat de rand wat harder was dan normaal en je vriend dat als 'dik' bestempelde?

Patidess is een smaakstof, maar is een stroperige substantie.
Wat ik bedoel is in de supermarkt te koop, en je hebt in de webshop ook trempeersiroop. Maar t kan met alles: koffie, likeur, suikerwater, alles wat je lekker vindt.

Je snijdt je lagen door, en voor je de vulling erop doet, besprenkel je de biscuitlagen met de vloeistof, en dan je vulling erop.

5

kijk dan gaan we dat in ieder geval eerst eens uitproberen dat tremperen. pfff het is me wat zo'n nieuwe hobby :+

bedankt voor de uitleg lady's

groetjes Wendy

6

ik denk dat mijn hubbie dus de sponge cake bedoeld die ze bij cake boss gebruiken. dan gaan we die ook maar eens proberen

groetjes Wendy

7

je kunt ook een klein beetje roomboter door de biscuitbeslag doen.
word het wat minder luchtig maar wat romiger.

en ik ben zelf echt geen fan van botercreme.
ik maak merigue botercreme om dijkjes te spuiten en af te smeren.
maar altijd een luxe vulling.

Enthousiaste groet, Maxime

8

essence ken ik niet. of zijn dat die kleine flesjes met rum, vanille en zo?

en hoe lang en hoog (heteluchtoven) zetten jullie het beslag in de oven dan (ronde vorm van 25 genomen)

groetjes Wendy

9 Laatst bewerkt door Boska (06-05-2010 16:11)

Te droog lijkt mij door iets te lang bakken. Bij mij is biscuit van de mix nooit droog. Probeer het eens een paar min. korter. Als te bovenkant stevig is is het goed.
Bij hete lucht maakt het niet zoveel uit waar je blik staat, maar zelf zet ik het altijd net onder het midden, ik bak bij 150 gr. 25 cm staat bij mij ca. 42 min. in de oven, maar vanaf 40 min. voel ik even.
Elke oven is anders, dus het is een kwestie van uitproberen.
Ik zou overigens geen kanten afsnijden, daar wordt het alleen maar kruimelig en kwetsbaar door. Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

dank jullie wel voor alle reacties. ik hoop echt dat ze binnenkort beter smaken   :s anders ga ik gewoon boetseren of dummies maken ofzo  :o

groetjes Wendy

11

Boska schreef:

Te droog lijkt mij door iets te lang bakken.

en/of door te heet bakken  :Y

verder... kapsel/ biscuit is echt om te vullen, dus niet om kaal op te eten, zoals een plakje cake, wat van zichzelf al meer smaak heeft. die smaak moet echt door de vulling en de bekleding worden toegevoegd

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

ik had vanille-boter (uit duitsland) door de botercreme gedaan en hagelslag en kersen als vulling maar dat was niet zo'n succes. toch te weinig smaak denk ik dan

groetjes Wendy

13

Gebruik je een oventhermometer?. De temperstuur van iedere oven is weer anders.
Ik bak altijd oplopend 125- 150- 175 graden (geen  hetelucht) en dan altijd maar 35- 38 min. Alleen een 35 cm. biscuit bak ik 40 min. Als ik het langer in de oven laat is mijn kapsel ook droog.
Ik verbaas me altijd over de lange baktijden die ik hier voorbij zie komen.

14

nee ik heb gewoon de tijden aangehouden die ik ergens op t forum of een (van de vele) websites had gevonden. maar die klopte overigens ook niet qua hoeveelheid beslag maken want ik had veelste veel taart

groetjes Wendy

15

ik smeer altijd warme jam over mijn taartlagen, als de jam warm is wordt hij vloeibaar en trekt hij lekker in de taart  :Y , is het ook niet droog meer  ;)