1

Onderwerp: Bruidstaart stapelen

Ik heb een vraagje over het stapelen van een bruidstaart. Ik heb binnenkort een opdracht voor een bruidstaart van vier lagen. Het bruidspaar wil geen stapeltaart, maar vier losse taarten.

Nu zijn er volgens mij twee manieren om dit te doen. Ik heb in de webshop twee soorten etageres gezien. De eerste is een etagere van plastic waar de taarten opgezet worden (http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=886)

De tweede is met het gebruik van losse pillars. Dit lijkt me ook wel wat, maar ik heb met beiden geen ervaring.

Omdat die etageres toch best prijzig zijn, wil ik eigenlijk wel eens weten wat jullie ervaring is.

Kan iemand mij laten weten hoe jullie dat doen?

Groetjes,

Nanda

Groetjes,
Nanda

Re: Bruidstaart stapelen

Hoi,

Deze is al vaker beschreven, maar goed. Ik maak het liefste gebruik van de pilaren.
Je zet de grootste taart op een mooi bord, Je doet de pilaren in deze taart, zorg ervoor dat deze pilaren net in de volgende kleinere taart vallen. Daarop komt dan deze kleinere taart., Dan weer pilaren er in duwen, deze vallen dan steeds net weer binnen de rand van de volgende te stapelen taart, enz.
Je kunt je taarten wel alvast thuis kant en klaar stapelen, maar nog handiger is om ze ter plekke te stapelen.
Je moet het gewoon een keertje oefenen thuis zonder taarten, het is niet moeilijk en wijst zich vanzelf. Als je thuis wilt oefenen met taarten, moet je daarna dan wel even de pilaren schoon maken voor gebruik.

3

Re: Bruidstaart stapelen

Ik vind de losse taartenstandaard erg fijn. Het is inderdaad een aanschaf, maar gaat wel jaren mee. Het grote voordeel vind ik dat de taarten heel blijven, je hoeft er geen gat in te boren, geen deuvels in te stoppen, alles blijft onbeschadigd.