Onderwerp: Combinatie mokka(creme) en ???

Ik ben op zoek naar een lekkere combi van mokka(creme) en chocolade oid. (ik weet dat er al wat topic's van zijn maar 'k heb echt een specifieke vraag  :o )
Nu heb ik gelezen dat ik de moccacreme met oploskoffie en slagroom kan maken, dus dat moet goedkomen maar die andere laag vindt ik wel echt lastig om te kiezen...
('k lust zelf geen mokka dus welke combi ook ik zal 't nooit lekker vinden, vandaar m'n vraag  :) )

In de supermarkt zag ik 2 mona-toetjes die misschien wel geschikt zijn....
* Dame Blanche
* Chocoladepudding

Iemand van jullie hier ervaring mee?
En welke combi is anders lekker met de moccacreme?

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!!

2

Re: Combinatie mokka(creme) en ???

Laag vanillecreme met mokkaboontjes erdoor als tweede laag. Favoriet hier.

Dank je wel voor je reactie!

Dat klinkt goed zeg..... maar wat voor vanille-creme gebruik je daarvoor/maak je daarvoor?
En die mokka-boontjes, waar zijn die te koop. :o (zoals je ziet ben ik van koffie/mokka echt niet op de hoogte)

4

Bij ons is de gele room/zwitserse room/banketbakkersroom erg favoriet in combinatie met de mokka

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

5

kimsalabim schreef:

Laag vanillecreme met mokkaboontjes erdoor als tweede laag. Favoriet hier.

die ga ik onthouden lijkt me erg lekker :9

www.bijzondertaartje.nl

:)  even voor de zekerheid...
met mokka-boontjes bedoelen jullie die chocolaatjes toch?
En welk recept gebruiken jullie voor vanillecreme? En voor de mokkacreme? Ik wil natuurlijk wel hoge ogen gooien met m'n taart voor m'n schoonouders....  :)

7

Ik vind banketbakkersroom(romig)met 4 vruchtenjam erdoor een hele lekkere combi met mokka/slagroom.
Willy

8

Taartenbakkertje schreef:

:)  even voor de zekerheid...
met mokka-boontjes bedoelen jullie die chocolaatjes toch?
En welk recept gebruiken jullie voor vanillecreme? En voor de mokkacreme? Ik wil natuurlijk wel hoge ogen gooien met m'n taart voor m'n schoonouders....  :)

Ik gebruik voor de mokkacreme de botercreme extra (zie recepten)
en doe er dan tijdens het mixen een beetje opgeloste koffie bij (oploskoffie 1 theelepel met wat warm water aflaten koelen)
voor de vanilie creme gebruik ik de botercreme mix met wat vanilie-aroma of weer de botercreme extra met wat vanilie-aroma erdoor

succes verzekerd :P

www.bijzondertaartje.nl

9

voor de mokka creme gebruik ik de botercreme van de web-shop met een schep oploskoffie (gewoon van euroshopper), en als 2de laag miscchien botercreme met bastogne koeken