1

Onderwerp: wat gebruik je om lussen van strik vast te maken?

hallo ik ben begonnen met mijn eerste strik, heb de lussen al gemaakt en ook hier op de site wat info opgezocht. Ben alleen nu beetje in de war  :D
Ik heb Icing gekocht van funcakes met water mengen maar is dit de icing die ik kan gebruiken om de lussen van de strik vast te maken?
of kan ik hiervoor ook tylose met water (eetbare lijm?) voor gebruiken? en is het dan het beste om die tylose met water een nacht te laten staan??

oja ik wil vandaag ook gaan oefenen om roosjes te maken..gewoon van fondant hoe maak je die vast? gewoon met water??

alvast allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties...

groetjes ramona

Re: wat gebruik je om lussen van strik vast te maken?

Hoi,

Eigenlijk geef je zelf al alle antwoorden. Je kunt alles met icing, tylose vast maken. Als je tylose lijm maakt, doe je een flinke theelepel tylose in wat gekookt water. Eerst ziet het er troebel uit, maar als je dat een nachtje laat staan, zie je de volgende dag dat het een soort van gelatine is geworden. Nu kun je het gebruiken om te plakken.
Bewaren in de koelkast als je het niet gebruikt.
Als je toch tyloselijm maakt, kun je daar ook heel goed je roosjes mee plakken. Ze weet je zeker dat het niet los laat.

3

Ik maak mijn strikken met icing vast, roosjes gewoon met een beetje water, tenzij ze erg groot zijn en aan de zijkant moeten, dan gebruik ik tyloselijm.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Omdat ik geen icing had, heb ik de lussen van mijn strikken altijd vastgezet met wat gesmolten fondant.
Dat smelten doe ik in de magnetron: klein bolletje fondant.. paar druppels water en dan 10 of 20 seconden in de magnetron.
Het is dan ook direct in de juiste kleur.

Groet!
Marjolein