1

Onderwerp: help!!!! werken met rolfondant

Hoi!
Wie kan mij helpen. Ik ben voor het eerst met rolfondant aan het werken. Nu loopt het niet zoals ik wil.

Kan ik op een of ander manier het fondant aan elkaar laten plakken? misschien dmv glazuur of zo?? PLEASE HELP ME!!!

ik heb gehoord dat het niet nat mag worden, klopt dat?

Maar hoe kan ik zorgen dat het aan elkaar blijft plakken??

Re: help!!!! werken met rolfondant

Wat moet er aan elkaar plakken dan? De decoraties?

Groetjes Natasja!

3

Volgende keer niet alleen maar help!!!!! als topic titel is niet erg handig ;) 

en ja net als de vorige reactie wat moet je plakken? 
Een geschuurde taart kan je niet plakken met glazuur.
Decoraties kan je opplakken met een klein beetje water

4

Ik ben voor het eerst bezig en ik wou een soort thomas 3d maken. omdat ik nog geen ervaring heb wou ik het niet te moeilijk maken, maar nu weet ik niet hoe ik laag 2 op laag 1 vast kan maken.
Ik dacht dat het misschien gemakkelijk wat om het te maken op dezelfde manier als een 3d kaartje. dus twee plakken rolfondant op elkaar.
sorry als ik choatisch klink, maar ben echt aan het stressen!!

5

Het smelt dan niet met water? Want dat had ik ergens gehoord.

Ik snap je nog niet goed, is het een plaatje wat je 3 d wil doen?
Dan kan je er een heeel klein beetje water tussen doen. Ik gebruik alleen marsepein en dat plakt altijd wel goed.

Groetjes Natasja!

7

ik wou wat diepte erin dus heb ik er meerder lagen de tekening overgenomen. (thomas)
de onderste laag is het hele figuur(thomas helemaal)
de tweede laag zitten een paar onderdelen er niet meer bij(geen wielen en de achterste deel van thomas weg gelaten)
en de derde laag met alleen de bumper en het gezicht van thomas. Nu wou ik ze op elkaar plakken, maar het plakt niet meer.

Ik probeer wel met een beetje water.
Kan ik het in het glazuur drukken als de glazuur nog vochtig is? of moet ik wachten tot de glazuur wat harder en minder vochtig is geworden?

alvast bedankt

Heb je glazuur over je taart?

Groetjes Natasja!

9

dat was wel de bedoeling, maar zoals gezegd: ik heb geen ervaring... daarom wou ik niethelemal met fondant doen. dat leek me wel heel moeilijk. Ik wou de thomas trein op het glazuur doen en met stiften de glazuur een beetje versieren

OK, nee daar heb ik totaal geen ervaring mee dus kan je geen advies geven.

Groetjes Natasja!