1 Laatst bewerkt door happykim (04-05-2010 08:14)

Onderwerp: basket weave van botercreme invriezen?

Hoi allemaal,

Ik wil graag voor het eerst een taartje maken met een basket weave van botercreme.
Het wordt een bloemenmandje, maaaar nu heb ik een aantal vraagjes waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.

De taart wordt ingevroren, kan dit met gespoten botercreme?
Gebruik ik het best 1:1 btercreme hiervoor of die van de hebsjop?
Moet ik de taart eerst helemaal bekleden met marsepein? Of kan het rechttsreeks op de afgesmeerde taart>

Ik moet de taart invriezen want hij wordt meegenomen op vakantie. Hij kan dan in de auto langzaamaan ontdooien.

Of zeggen jullie, helemaal niet spuiten die taart Kim!!
Gewoon met marsepein "houten plankjes" maken en er tegenaan plakken.
(ik hoop dat ik het kan spuiten, dit wil ik namelijk al zo lang!!)

:D  groetjes Kim

Re: basket weave van botercreme invriezen?

ik heb geen idee, ik zou het niet aandurven om het in te vriezen.
maar ik geef je even een schopje omhoog :) voor wat extra aandacht ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

:D thnx

4

Grr iemand anders vroeg bijna etelfde niet zo lang geleden en ik kan de topic dus echt niet meer vinden. 

Maar ja je kan em makkelijk invriezen.. Als je de webshop botercreme wil gebruiken laat een beetje van de water weg.  Ik zou gaan voor meringue botercreme (maar dat ben ik :+) )
NIET eerst met marsepein bekleden.. dan is et laag botercreme (afsmeren) laag marsepein en weer een laag botercreme.. een beetje veel dus.  Gewoon afsmeren laten opstijven en dan de basket weave erop spuiten. 
Ik zou et gewoon probeeren.. en als de spuiten je niet lukt kan je altijd alles glad maken en marsepein erover gooien ;)