Onderwerp: Mijn allereerste taart: een moederdagtaart met rozen
Hierbij foto's van mijn allereerste taart, vandaag gemaakt. Morgen geef ik deze taart aan mijn schoonmoeder alvast voor moederdag.
Het was superleuk om te maken. Het biscuitbeslag heb ik zelf gemaakt met bloem en eieren (recept van de site), hij werd enorm groot in de oven, maar zakte helaas best wel in. Ik had de oven voorverwarmd op 140 graden en hoogde hem op naar 180, maar blijkbaar ging het dan toch te snel. Een leerpunt voor de volgende keer!
De vulling bestaat uit twee lagen aardbeienmousse, ik heb de taart afgesmeerd met meringue botercreme. Hierop een laag met marsepein van Funcakes 1:4. Heel fijn om mee te werken, scheurde niet en ik kon hem uitrollen tot wel 2 mm! Het taartje is 20 cm, en ik heb denk ik maar 300 gram marsepein gebruikt.
Gedecoreerd met roosjes van fondant en de tappits ook met fondant gemaakt, ging prima. Ik had crisco en poedersuiker gekocht, maar voor het uitrollen van fondant en marsepein niet eens nodig gehad.
Heel verhaal! Maar ik vond het echt ontzettend leuk om te doen en stiekem ook wel trots op het eindresultaat natuurlijk.
Tips zijn zeker welkom.
Oh ja: ik heb alle informatie opgezocht op het forum, dus bedankt hiervoor.

....)