1

Onderwerp: Allereerste taarten parade

Ik heb twee weken geleden voor het eerst echt zelf taarten gebakken (van biscuitmix) en ook voor het eerst alleen gevuld en bekleed.

Het ging niet echt heel erg goed, de eerste was niet echt netjes bekleed, maar aldoende leert men en de tweede en de derde waren al beter....het kan alleen maar beter worden.
Ik wilde niet te uitgebreid mijn taartjes maken, maar vond de lievehersbeestjes in de MjamTaart zoooooh leuk, dus dat moesten mijn eerste worden.

De beestjes zijn gevuld met mona citroenkwark toetjes en citroen bc bekleed, de andere is met limoen bc en aardbeienjam gevuld.
De laatste was een meevaller, ik had nog wat mix over en heb toch maar dat restje in een bakvorm gedaan. Zonde om weg te gooien...

http://i150.photobucket.com/albums/s90/SAMS-PLACE/TAARTjessss/22042010175.jpg
Nummer 1: de bc heb ik erop gesmeerd en daarna in de koelkast gedaan, helaas had ik hem niet glad gemaakt voor de fondant (die ik overigens zelf heb gekleurd....doe ik nooit meer, hihihihi)
De volgende heb ik wel glad gesmeerd.

http://i150.photobucket.com/albums/s90/SAMS-PLACE/TAARTjessss/22042010174.jpg
Nummer 2

http://i150.photobucket.com/albums/s90/SAMS-PLACE/TAARTjessss/22042010176.jpg
Nummer 3: de bloemen waren nog zacht en niet echt goed gelukt, ik had geen tylose, die heb ik gelijk besteld...

Ben helemaal om, morgen wil ik wat cc maken voor mijn hubbie's verjaardag 5 mei...

Thankzzzzz voor het kijken.
Veel liefs Sammie

Veel liefs, Sammie  -oO Beginner Oo-

2

Re: Allereerste taarten parade

Ziet er goed uit! Ik heb het lieveheersbeestje ook in de MjamTaart gezien en ben ook zeker van plan deze te maken. Het bijtje is trouwens ook super!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

3

mooie eerste parade :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

leuk! ik zag ze ook al staan in de mjam!
die staan ook nog op mijn lijstje om te maken..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

5

Het bijtje is inderdaad ook leuk....maar ik was er een beetje huiverig voor, ik wil hem nog wel een keer maken.

Heb gelijk goede voorgekleurde fondant besteld, dus dan zal de kleur wel dieper zijn, nu is het nog een beetje zo/zo.

Sammie

6

Ik kleur mijn fondant altijd zelf. Gewoon niet te zuinig zijn met de kleurstoffen, en je krijgt een mooie diepe kleur :)

Maargoed, voorgekleurde fondant is natuurlijk wel ideaal...scheelt een hoop gedoe met kneden etc!!  :Y

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

7

Haaaahahaaa, had al een kwart potje Wilton erin zitten en ikke maar kneden, niet echt ideaal, maar het ging best goed.
Maar vind het toch mooier om voorgekleurde te gebruiken, dan kan ik ook wat langer doen met het potje kleurstof.

Sammie

8

leuke taartjes!!

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'