1

Onderwerp: nieuw en vol vragen

:D hallo iedereen,

mijn naam is lindsay en ik heb me gegooid in het maken van deze prachtige taarten. Alleen heb ik wat vragen en hoop dat iemand mij kan helpen  :) 

In mijn boek staat dat ik ganache meot gebruiken voor mijn taart en dat er na elke handeling (bakken, smeren, decoreren) een dag tussen moet zitten. Hoe doen jullie dat? Wat gebruiken jullie als taartsmeersel (had geen betere woord sorry  :o )

Ik heb geoefend met gewoon een bloemetje maken van fondant en merkte een paar dingen: klopt het dat je niet te dun mag rollen want anders scheurt het? en hoelang laten jullie dat soort dingetjes drogen voordat deze op de taart komen enzo?

alvast erg bedankt!
groetjes lindsay

SjoLie....hemels genieten....

2

Re: nieuw en vol vragen

Je hebt waarschijnlijk een engels boek, of de vertaling ervan.

De meeste hier smeren af met botercreme, zetten het in de koelkast om op te stijven, daarna kan je nog met een heet mes erlangs om het strakker te maken en dezelfde dag/avond/nacht hup de bekleding erover heen.

Bakken kan je altijd vantevoren, eventeel je kapsel in de vriezer gooien.

Nu de bloemetjes, fondant mag je best dun uitrollen, maar je moet het wel goed doorkneden.
Als je gewoon "platte" bloemetjes wil hebben kan je die direct op de taart doen, als je bloemetjes wil hebben met opstaande randjes, lace flowers die opstaan kan je die ruim vantevoren laten drogen en er een beetje tylose doorheen doen.

Alles goed???? nee 3 fout

hoi lindsay

ik zal uitleggen hoe ik het doe
gewoon je kapsel bakken dit kan een dag van te voren ,af laten koelen en dan in een plastickzak bewaren[of invriezen]
maar je kan ook na het afkoelen gewoon lagen snijden en gaan vullen hoor
hier hoeft echt geen dag tussen te zitten
ook het decoreren kan gewoon op de zelfde dag
ik doe zelf meestal de ene dag bakken de volgende dag vullen bekleden en decoreren
afsmeren doe ik met 1;1 botercreme 250 gr roomboter en 250 gr bakkerspoedersuiker
daarna de marsepein of de foldant erop
voor vullingen kun je links op het forum kijken bij recepten
hoop dat je hier iets aan heb
groetjes

4

Tip 1... neem een kijkje bij de FAQ.. daar worden veel beginners vragen beantwoord. 

Nee er hoeft geen dag tussen bakken smeren en decoreeren te zitten.  Ik bak op dag een.. smeer en decoreer dag 2.. soms bak ik vroeg dag een... en 's avonds smeer en decoreer ik. 
Ik smeer mij taarten af met swiss meringue botercreme.  Via de forum vind je veel informatie daar over. 

dat klopt dat je niet te dun kan uitrollen.. als je erg dun moet uitrollen kan je et beste tylose (te koop in de webshop) door jou fondant kneden.  Meestal gaan mij bloemen direct op een taart na 30min -1 uur drogen.  Soms werk ik vooruit dan bewaar ik de gedroogde bloemen in tupperware bakjes.  De zijn erg lang houdbaar en zo is et lekker makkelijk als je zo maar ff snel een bloemen taartje wil maken ;)

5

je kunt ook gumpaste of mexicanepaste gebruiken voor bloemen vooral voor rozen kun je heel dun uitrollen ziet dan bijna echt uit

al erg blij met deze reacties!
ik zal jullie tips zeker gebruiken! :Y  thnxs!

SjoLie....hemels genieten....