1

Onderwerp: alles voor het eerst(help tips)

deze taart heb ik voor mijn ouers gemaakt als bedankje voor de foodprinter!
gevulk met chipolata en chocmouse met cote dor chocola

het was een ware uitprobeersel namelijk voor het eerst gestapeld strik met ouwel geplakt en fotos op frosty. ook had ik een niuwe fondant gebruikt uit de emmer 5 kg scheurde echt onwijs weg. toen maar gemengd mt marepein maar toen wa het niet meer wit iemand hier nog meer ervaring mee? ik wil namelijk wel een strakke bruidstaar maken en niet dat er scheuren opzitten etc!ik wil ook heel graag tips want eerst dacht ik ik plaats hm neot maar toen dacht ik ik doe t wel want jullie kunne mij vat wel helpen en tips geven!http://94.100.114.118/943600001-943650000/943640701-943640800/943640797_6_-cSV.jpeg
http://94.100.122.97/943600001-943650000/943640701-943640800/943640704_6_-bHn.jpeg

2

Re: alles voor het eerst(help tips)

ik heb geen help tips helaas, heb geen ervaring met fondant, foodprinters etc maar ik vind hem echt wel leuk gedaan. Mooie strik ook

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

ook hier geen tips want ik zou het niet weten maar vind je taart erg mooi!

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

4

Ik vind hem leuk hoor! Die strik is ook prachtig. Lijkt me geweldig zo'n foodprinter!
Ik ben begonnen met fondant en later pas met marsepijn gaan werken. En ik vond dat marsepijn idd veel minder scheurt en minder kwetsbaar is. Er is toch ook wit marsepijn te koop? Misschien kun je die gebruiken voor de taart?
Of een ander merk fondant? Ik vind dat daar ook nogal veel verschil in zit. Zelf vind ik Bakels het fijnst werken, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Misschien weet je dit al, maar als je je afgesmeerde taart voordat je gaat bekleden een poosje in de koelkast zet komt je fondant er veel strakker omheen.
En verder werk ik met een lint en bloemetjes e.d. alle scheurtjes enzo weg ;)
Verder zou ik het ook niet weten... :)

This too shall pass!

ja hij komt indd altijd al uit de koelkast voor k ehm echt bekleed ik heb alleen nog zon 5 kilo emmer staan:s ik denk dat ik hem ga verkopen en weer fijn op mijn oude merk over ga!

6

Ik vind hem hartstikke mooi voor een "probeersel"! Waar heb je dat mooie burberry-ruitje gevonden? Ik heb ook een foodprinter sinds kort en daar komt vast binnenkort een keer vraag naar..

7

Welk merk fondant gebruik je dan?

Trouwens ik wil wel even zeggen dat ik het een erg mooie taart vindt. Zeker als dit je eerste uitprobeersel is  :Y

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

8

:thumb:  good job!!!

9

ik bekleed al mijn taarten met fondant, En als het fondant scheurt is het vaak niet goed doorgekneed. Ik vindt het overgens een hele mooie taart hoor, met wat heb je die fotolijstjes gemaakt?
met een mold ofzo... supergaaf

Soms gooi ik een dag van te voren ook wat gumpastepowder erdoor heen dan wordt hij een beetje elastischer.

veel succes met de bruidstaart..
.

10

nee heb ik google ingetikt foto sepia en toen kreeg ik een programma en daar kon je gelijk selecteren of je de foto met lijst wilde! en die heb ik afgedrukt! zal thuis even kijken naar het programma!

11

Als ik een witte taart moet hebben, meng ik fondant altijd met witte marsepein: dat is minder kwetsbaar en dan blijft het toch nog wit. NIet helemaal spierwit meer, maar mooi romig wit wel :) (Witte marsepein is toch nog wel heel anders wit dan fondant namelijk :))

Ik vind je taart trouwens prachtig!

Ben ook wel nieuwsgierig naar dat programma...

12

heeeele mooie taart :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

13

http://www.fotoaanpassen.nl/ is de link daar kan je de foto maken hoe je wilt!

14

ik gebruik zelf fondant. en ik kneed het een dag van te voren heeeeel erg goed door. eerst een beetje bij beetje op kleur brengen en dan mengen.
zelf vind ik het lekkerder en fijner als je een klein beetje roomboter toe voegt als je het kneed.
als je namelijk het kleurt en kneed kun je je van die handschoentjes aandoen. en dan telkens een klein beetje roomboter op de handschoentjes doen.
werk ideaal.
dan 1 dag laten staan en dan weer goed doorkneden en dan bekleden.

succes!

ps hij is prachtig!

Enthousiaste groet, Maxime

Hoi Linda,

Hij is heel mooi! Je komt toch ook 11 mei? Dan bestook ik je dan wel met al mijn vragen :lol:

I never met a calorie I didn't like....

16 Laatst bewerkt door gertieneke (03-05-2010 21:26)

Ik vind hem super leuk
Ik heb geen tips , maar ik wil nu wel zo een printer :D

leuk dat programma !

17

HEt is heel leuk geworden   :Y  :thumb:

Vandaag is een taart dag...taart decoreren of taart eten...hhhmmm....:D