1

Onderwerp: Elektrisch of gasoven

Wat zijn nu de voordelen en/of nadelen van een elektrisch of gasoven, graag jullie mening!!! :Y
Ik heb nu een elektrisch warme luchtoven en ben zeer tevreden maar deze is geloof ik al 27 jaar en doet nog zijn best maar als die het eens begeeft wil ik graag weten wat de verschillen zijn tussen de 2 en daar we hier met zovele zijn die bakken kunnen we eens zien wie wat vind van haar/zijn oven :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

2

Re: Elektrisch of gasoven

Mijn oven is zowel een hete lucht oven als een oven met onder- en bovenwarmte. Ik gebruik eigenlijk alleen de hete luchtstand. Ideaal! Als ik pizza's of afbakbrood in de oven schuif, hoef ik hem zelfs niet eens voor te verwarmen. Mijn vader heeft een gasoven en dat vind ik echt helemaal niets.

3

Ik heb een elektrische oven en eerlijk gezegd weet ik niet wat hij allemaal kan. Standje 2 onder- en bovenwarmte, dat is alles wat ik gebruik. Hij bakt wel super, absoluut.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

vragen over elektrisch toebehoren, nodig bij bakken....

[move]-----> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Bedankt Pooh en Merlette voor jullie reactie!!! :thumb:
Maar zeer jullie maar met 2 die hun ervaring willen delen!!! :s

6

Ik heb een elektrische en dat is alles wat ik er van weet :P Hij is wel heel fijn trouwens.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

7

Ik heb nu een hetelucht oven. Ik bak de biscuit's meestal zonder hete lucht. (ik ben meer voor"slow food") Ik heb vroeger een gasoven gehad, ging ook goed, maar een electrische oven bakt iets gelijkmatiger.

8 Laatst bewerkt door Ottolien (03-05-2010 09:14)

Ik had 20 jaar geleden en toen al hele oude gasoven en ze zullen best beter zijn geworden. Nog zo eentje die je heel erg onhandig met en lucifer moest aansteken ;) . Maar die gasoven ging wel eens uit en dan vergaste dus je gerecht :s . Ik heb me toen al bedacht dat ik nooit meer een gasoven wil.

Ik heb nu een hetelucht en het voordeel daarvan vind ik dat je op meerdere lagen tegelijk kan bakken. Hij kan ook op andere standen, maar die gebruik ik nooit :o

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Ik zou never nooit voor een gas oven kiezen.. iedereen denk dat de temp in een electrisch oven schomeld.. maar in een gas oven is et veel erger.  Mij pa heeft een gas oven.. heel erg mooi ding maar zo onhandig.  Toen ik bij hem woonde was et een hell om iets te bakken.  en mssn zijn de ovens wel veranderd in de laaste 5 jaar maar ja doe mij maar liever een electrisch... zonder hete lucht functie en wat dan ook ;)

10

Aha daar komen dan de reakties en wat ben ik er blij mee want zo te zien is de elektrische oven toch favoriet en ik dommerik wilde in de toekomst een gas oven aanschaffen ( ik ben thans zeer tevreden met mijn warme lucht oven) en ik denk dat het dan maar terug een hete lucht oven zal worden!!!!!! :Y

11

Mijn moeder heeft een tig jaar oude gasoven. Een die je inderdaad met een lucifer moet aansteken en dan 10 seconden moet wachten voor je de gasknop kunt loslaten. Geweldig ding. Alle taart dingen worden beter en lekkerder daar in dan in welke andere heteluchtoven/combimagnetron/elektrische oven dan ook.

12

Ik vraag me op dit moment hetzelfde af. Ik heb nu een heteluchtoven met aparte grill, maar ik vind het een onding. Als er op een recept staat dat het 30 minuten moet, dan moet ik het dubbele rekenen. Ook voor biscuitmix en dat begint vervelend te worden nu ik wat meer opdrachten krijg.
Ik heb al eens een thermometer erin gehouden, maar die gaf gewoon de goede temp aan. Het is ook geen oudje (zo'n 2 jaar oud).
Ik was ook aan een moderne gasoven aan het denken, maar lees hier veel reacties van mensen met een elektrische.

Zijn er nog meer mensen die voor- en nadelen kunnen noemen en dan vooral wat betreft het bakken van taart/ cakes?

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim

13

Het enige dat ik kan bedenken is dat gas goedkoper is dan elektra. Hoeverre dat beter is voor het milieu weet ik niet :)

14

Aan de reactie's te horen zal het waarschijnlijk aaaaaaaaaaals de nieuwe keuken er komt een elektrische oven in komen :Y dank jullie wel voor het delen van jullie ervaring!!! :thumb: