1

Onderwerp: Chocopasta om mee te 'schrijven'..?

Deze week wordt mijn vader 65, daarvoor wil  ik een paar speciale cupcakes voor hem meenemen. Als complete beginner op taartengebied vraag ik me af of chocopasta geschikt is om mee te 'schrijven'. Ik wil 65 op mijn cakejes spuiten hiermee, werkt dat wel of loopt de pasta helemaal uit?? Ik heb wel een goede spuit met verschillende mondstukjes om te gebruiken (lang leve de Action haha!). Het idee is om chocoladecakejes te maken, gevuld met mokkacreme en de tekst 65 in chocopasta.

Ter info: Eind deze maand ga ik voor het eerst een workshop volgen, dus ik wil tot die tijd liever niet in het wilde weg allerlei spullen bestellen. Vandaar mijn idee van de chocopasta  *D

Hopelijk weten jullie raad  :D

2

Re: Chocopasta om mee te 'schrijven'..?

Hoi

Als je al marsepein hebt.
Kun je deze in een spuitje doen.
Even warm maken in de magnetron.( niet te warm)
En dan kun je zo spuiten.
Is ook een heel goedkope oplossing.
Ben ik ook mee begonnen

3

Marsepein heb ik niet, en dan kan ik volgens mij ook niet in de supermarkt kopen. Dus dat wordt m nog even niet, maar thanx voor de tip!  :)

4

Chcocoladeglazuur kopen in de supermarkt en proberen?

5

gewone chocolade smelten en zo 65 mee spuiten en even laten stollen.

6

Ah, das natuurlijk ook een idee, met gewone chocolade. Dat hard een stuk beter uit dan chocopasta inderdaad. Thanx!  :cool:

7

Om chocopasta goed te spuiten moet je et heeeeeel iets opwarmen.
En als je echte chocolade wil gebruiken zorg dat et weer op lichaams temp is voor je begin (anders loopt et allemaal weg).
Je zou ook (om stress te voorkomen) de chocolade op bakpapier kunnen spuiten.. laten stijven en als je klaar ben de cijfers op de cupcakes plakken ;)