1

Onderwerp: regel van drie dagen?

Ik las dat Planet Cake de regel van drie dagen hanteerd voor het maken van hun taarten.
dag 1: bakken
dag 2: vullen en afsmeren
dag 3: decoreren
Het gebeurd mij vaak dat ik alles op één dag doe, dit ook omdat ik mijn taarten zo "vers"mogelijk wil maken. :think:
Maar als je het over drie dagen verdeeld scheeld het wel een hoop stress, om het op tijd af te krijgen. :Y
Ik vraag me af hoe jullie dit doen, over meerdere dagen spreidden en relaxen of in één dag en stressen?

Groetjes Miranda     
http://cake4u.mijnalbums.nl/

2

Re: regel van drie dagen?

Ik bak eigenlijk wanneer het me uitkomt en doe de kapsels in de vriezer. De avond voor ik ga decoreeren maak ik de vulling/ BC en smeer ik de taart af en gaat ie de kolekast in en de volgende dag bekleden en decoreren. Als ik puzzels of boetseersels moet maken doe ik dat ook wanneer het me uitkomt. Geen stress dus.

Volg je hart...want dat klopt!

3

Bakken de avond ervoor en vullen, bekleden en decoreren (en het maken van de decoraties :o ), allemaal de dag erna en dat is dan ook de dag dat de taart gehaald wordt.

Ik ben ook voor vers. Ben met niets (behalve voor ijs) een fan van de vriezer.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Vergeet niet, dat Planet cake op "amerikaanse"wijze taart maakt: cake hooguit gevuld met jam, dat is natuurlijk langer goed te houden.
Ik bak over het algemeen een dag van te voren en vullen/decoreren op 1 dag.

Groet, Jolanda

5

Ik bak ook de dag van te voren (of eerder en dan gaat het kapsel de vriezer in) en vul, bekleed en decoreer ook op 1 dag. De dag erop wordt de taart dan opgehaald/aangesneden.

Dit topic mag trouwens verhuizen, past niet zo in babbel na het bakken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Dit hoort toch wel in een taart-rubriek en niet in Babbel :)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag