1

Onderwerp: vochtige cupcakes

Steeds als ik cup cakes bak worden de papiertjes vochtig, weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Re: vochtige cupcakes

dat is waarschijnlijk vet dat door het papiertje gaat, ligt aan de papiertjes. Beste tip is denk ik andere papiertjes gebruiken

3

Ik gebruik verschillende soorten papiertjes maar heb het bij allen  :s

welk recept voor het beslag gebruik je?

5

Ook verschillende, met of zonder eieren, met of zonder olie etc etc...

6

Ik denk dat de cc's ietsje langer in de oven hadden moeten blijven of je laat ze niet goed afkoelen voor dat je ze gaat bewaren??

Ik denk zelf het eerste.... :think:

7

Zorg dat je de boter goed zacht mixt en zorg daarna dat je de andere ingrediënten rustig maar goed door mengt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Ik haal de cc's uit de oven wanneer mijn satéprikker droog uit het beslag komt....Daarna laat ik ze nog even staan...
Dan zijn de papiertjes al vochtig, dus niet als ik ze uit de vriezer al.

9

Marianne schreef:

Zorg dat je de boter goed zacht mixt en zorg daarna dat je de andere ingrediënten rustig maar goed door mengt.

Ik gebruik vaak vloeibare boter
(dat verschilt niet, met gewone boter heb ik dat probleem ook.).

10

Vloeibare boter??

Welke "normale" boter gebruik je? En welk recept heb je onlangs bijvoorbeeld gebruikt?

11

Als je de cc's uit de muffinvorm haalt droogt dat toch vanzelf weer?  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

12

@ Boska, maar van mijn mooie vormpjes/papiertjes blijft weinig over.

Bakboter van Blue band, maar met gewone boter heb ik het ook.

Heb vanmiddag banaan/honing cupcakes gemaakt uit het boek 500 Cupcakes (roze vierkant boekje).

13

Als een recept zegt boter.. dan kan je het beste roomboter gebruiken (en het liefst op kamer temp) vloeibaar bakboter en margarine zijn te waterig voor de meeste recepten. 
Anywho... de hele probleem hoeft niet persee aan je (bak)boter keuze te liggen.  Kan ook aan jou muffin vorm liggen.  Ik heb veel meer last van "natte" cupcakes als ik een silicon vorm gebruik.

14

Ik gebruik ook wel eens de roombotermix van Homemade daar doe ik alleen water bij en 1 ei lukt altijd superlekker en niet vet !!! Mijn collega's die proefkonijnen zijn vindemn die het lekkerst van de week nog gemaakt beslag in de cupcakes en toen frambozen er boven opgelegd bakken heerlijk met een toetje slagroom :thumb:

15

Ik heb dit probleem dus ook omdat ik met en nieuw recept werk, ik gebruik ook blueband omdat ik niks anders in huis had. Ik dacht eerst dat het aan volle melk zou kunnen liggen maar zoals jij het omschrijft denk ik dat het de boter is. Ik gebruikte vroeger een kant en klare mix maar eigenmaak is veel lekkerder en luchtiger.
Ik heb ook de vochgtige papiertjes en de cc'zs blijven aan het papiertje plakken. Ik had het probleem wel niet bij de volle chocolademelk.

Elly

16

@ Canadesie: ik gebruik geen siliconen-vorm, maar zo'n 'ijzeren'...

17

Miska: vloeibare margarine (margarine ja, géén boter) bevat water om het vloeibaar te maken  ;)
Pakjes roomboter kopen dus  :thumb:

Groetjes Melanie

18

Ook dan heb ik het Lid!

19

Miska schreef:

Ook dan heb ik het Lid!

Okee Lid!

(gaan we elkaar lid noemen? Is dat nieuw?  :+ )

Groetjes Melanie