1

Onderwerp: help hoe krijg je mooie donker blauw?

Ik ben druk bezig voor een taart die rond een uur of 4 opgehaald moet worden.
Hij moet donkerblauw worden, ik had het helemaal in gedachten doe gewoon zwart door de blauwe fondant. Was dus iets teveel dus ben ik er steeds meer blauw aan het bij doen het wordt wel lichter maar blijft een beetje grauw. Het is wel donkerblauw maar dus meer richting grijs.

Ik hoop dat jullie tips hebben, laat het nu weer even rusten kleurt het vaak nog iets op.

groetjes van sonja

2

Re: help hoe krijg je mooie donker blauw?

Beetje violet van Wilton erbij :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

oeps , zwart er door ik denk dat je beter gewoon blaauw er bij had moeten doen want de fondant was al blaauw begreep ik dan had ik er gewoon meer blaauw bijgedaan tot je de desbetreffende kleur had, want zwart is echt overheersend en moeilijk in een ander kleur te krijgen succes er mee we horen het nog wel

4

Ik heb ook wel eens geprobeert om met een gewone blauw, donker blauw te maken. Maar het is me niet gelukt en nu heb ik gewoon royal bleu gekocht. eel mooier en daar valt ook licht blauw mee te maken :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

top bedankt ik ga er meteen mee aan de slag
bedankt voor jullie snelle reacties

groetjes Sonja

6

Ik doe net als Marianne een beetje violet bij blauw  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

nou ik heb hem afgeleverd en ze waren erg enthousiast, bedankt voor jullie tips heb inderdaad violet erbij gedaan werd dieper van kleur ipv grauwer.
groetjes van Sonja