1

Onderwerp: The Princess and the Frog cake - mijn allereerste doll cake

Mijn allereerste barbiecake...en de 5 de cake met rolfondant of dergelijke versiering.

Het begint telkens wat beter te lukken (vind ik zelf, mijn man vindt deze zo zo...de pop zelf vindt hij minder.. gelukkig ligt dat aan Mattel :)

ben er beetje trots op, alleen heb ik nog geen idee hoe ik de bloemsuiker (poedersuiker) er makkelijk af kan krijgen zonder dat de boel gaat kleven (geprobeerd met water maar ik gebruik blijkbaar teveel op mijn penseel of zo). tips zijn welkom  :)

De blaadjes op de borst waren miniscuul en een pest om omhoog te houden  :D .. volgende keer toch proberen een zwarte barbie te vinden ipv zo'n klein winx feetje als prinses Tiana..die zijn euh, volumneuzer 'gebouwd'.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KYDXMTYP.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-W3KIMGSL.jpg

2

Re: The Princess and the Frog cake - mijn allereerste doll cake

Hoi Reini
Mooie taart hoor!!
Wat je ook kan doen is niet de kant gebruiken die op de poedersuiker ligt. Maar de kant die je bewerk met je deegroller, die is dan mooi glad en vrij van poedersuiker.
Zo doe ik het altijd.

Groetjes Marianne

3

vind m superleuk , lekker sprookjesachtig  :D

jammer idd vd poedersuiker , gebruik zelf marsepein en dan met crisco dus aan mij heb je niks  :lol:

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

Het is idd jammer van de poedersuiker, maar verder is hij al erg mooi geworden. Deze heb ik zelf nog niet kunnen doen (nog geen gelegenheid voor gehad), maar ik ben benieuwd hoe ver ik ermee zou komen

Misschien dat het al beter gaat als je wat minder poedersuiker gebruikt, (maar ik werk zelf ook met marsepein ipv rolfondant, dus geen ervaring mee)

Wat heb ik toch een heerlijke hobby!!

5

ik heb de poedersuiker met water eraf gekregen. gewoon je vingers nat maken en een beetje uitsmeren. kijk maar naar mijn bikini taart daar zie je t beste dan t resultaat mee.

groetjes Wendy

6

Mijn tip is om geen water te gebruiken
Neem een borstelkwastje(degene met wat hardere haren)
Dan kan je het er zo afvegen
En voor de rest zie de tips hierboven

En ik vind het een leuke taart hoor!

A new hobby, a new challenge

7

Leuk gedaan zo met die "bladeren" als rok, jammer inderdaad van de poedersuiker. Ik heb maar 1 tip voor je: helemaal geen poedersuiker meer gebruiken!  :) Volgende keer uitrollen op een stuk doorzichtig tafelzeil en je bent van alle problemen af  :Y . Zoek maar eens op tafelzeil, dan kom je een heel wat topics tegen.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

8

Of de barbie even een half uurtje in de koelkast Als je hem er dan uit haalt gaat ie zweten en is je poedersuiker weg.
Ik zelf gebruik nooit geen poedersuiker maar een tafelzeiltje en crisco. :Y

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

9

Heb je anders geen glansspray als poedersuiker met water niet weg gaat.......bij mij gaat het met water altijd wel weg.
Hij is wel erg leuk geworden!!!

10

Ik vind hem heel erg leuk geworden.
En tips over de poedersuiker kan ik je niet geven want fondant en ik zijn geen goeie vriendjes, ik gebruik altijd marsepein.(nou ja behalve voor dingen die echt hard moeten worden dan!)

Groetjes,
Michelle

11

Bij de Ikea heb je trouwens buro onderleggers (transparant ong 5.00 euro), die kan je als werkveld gebruiken.
Ipv tafelzeil, en dan heb je idd helemaal geen poedersuiker meer nodig.
Ik heb hem ook, en ik heb er alleen maar plezier van.

Groetjes Marianne

12

dank je wel voor de tips allemaal!
Ik ben nu bezig met een Bumba taart en ik hoop dat de tips helpen.

(het begint verslavend te worden dat bakken en versieren)

Bedankt!!

13

Erg leuk!
Ik ben ook erg te spreken over bureau-onderlegger, al heb ik die gewoon bij de Bruna gekocht!

Groetjes Elke

Iedereen heeft positieve en negatieve PLUSpunten

14

Leuke taart!

Mijn tip is om geen poedersuiker te gebruiken, alleen crisco. Dat is voor mij echt de oplossing  ;)

Veel liefs Rafaëla