1

Onderwerp: Taart bekleed en al invriezen

Mijn vriendin vroeg me of ik 8 kleine taartjes voor haar wilde maken.
Natuurlijk doe ik dit graag, maar het valt precies in een weekend dat ik weg ben.
Kan ik de taarten bakken, vullen en decoreren en dan invriezen?
Zodat zij ze de dag van te voren ze alleen maar uit de vriezer hoeft te halen?

Of gaat dit niet met marsepein en bepaalde vullingen?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Taart bekleed en al invriezen

:Y Ja hoor, kan prima. Ik maak ook vaak genoeg iets in het voren. Gedecoreerd en al.

3

FAQ en dan onder 'Algemeen'.  En voor vullingen die je kunt invriezen is er tegenwoordig dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Oh wat handig zeg die FAQ ! zover was ik nog helemaal niet!
mijn excuses dan voor deze vraag :D En bedankt voor het antwoord!

.. Want taart kan altijd!!

goh, ik wist eigenlijk ook niet dat dat kan, ik dacht eigenlijk ook dat je bekleden taarten niet in de koelkast kon bewaren?
lang leve het forum :o

6

Ik zit met hetzelfde. Volgend weekend krijgen we visite en wil ik een taartje maken, maar dat komt nooit op. Het weekend daarop krijgen we ook visite. Kan ik dan wat we over hebben van de taart invriezen en de week daarop weer ontdooien? Het gaat dus om een aangesneden taart.

7

Ja hoor, aangesneden kunnen ze ook ingevroren worden. Ik zou dan wel de zijkant afdekken met een stukje huishoudfolie tegen het uitdrogen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

8

Het kan ook met marsepein.
Wordt namelijk ook met bruidstaart, bovenkantje, gedaan. En dat staat dan 1 jaar in de vriezer. Biscuit is dan wel minder lekker na al die tijd, maar ja... :lol: