1

Onderwerp: Hoeveel meringue?

Hallo!

Ik ga morgen 2 taarten vullen met meringue botercreme..heb daar goede dingen over gelezen dus wil het eens proberen. Ik zie dat het recept hier op de site voor een ronde taart van 25 cm is. Is dat dan 2 lagen vullen en afsmeren? Ik ga een taart van 20 cm en 28 cm vullen met 1 laagje en afsmeren met de creme. Kan iemand mij vertellen hoeveel ik nodig ga hebben? En gebruiiken jullie de verhouding 1-2-3 of 1-2-2?

Hoor het graag!

2

Re: Hoeveel meringue?

Haha nou, dat schiet op. Maar heb gewoon 1 keer het recept gebruikt en was meer dan genoeg. Lekker spul trouwens!

lekker overbodig nu, maar voor afsmeren kun je beter 123 gebruiken, die is wat steviger :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik ben het nu aan het maken. Ik lust echt geen boter  :nooo maar vond dat ik het eens moest proberen.

Ik had een pakje ongez. rb van de Zaanse Hoeve gekocht en een pakje van Campina. Die van Campina is sowieso al een stuk zachter dan die andere en besloot om die te proberen.

Ik had mijn eiwit gewogen: 108 gram. Heb toen 216 gr suiker gebruikt en 216 gr boter.

Au bain marie het eiwit en suiker verwarmd en geklopt, daarna in de mixer. Misschien heb ik te snel de zachte boter erbij gedaan maar het werd al snel een zachte prut. Een minuut of 12 laten mixen maar nog steeds prut. :s

Bij een beetje van de creme heb ik witte chocopasta gemixt maar dat lijkt net lobbige slagroom.

Ik heb nu alles in de koelkast gezet en hopen dat het een beetje opstijft. Ik had expres de 1-2-2 verhouding gebruikt: hoe minder boter hoe beter.

5 Laatst bewerkt door Krullebol (02-05-2010 22:15)

Voor de blanda 20cm hield ik nog wat over [ik had 245 gr boter en de rest naar verhouding]. Gebruikt voor 3 dijkjes en afsmeren.
Denk dat je dus aan 1 pakje genoeg hebt voor je 20cm taartje.

Gewoon een royale hoeveelheid maken. Wat je overhoud in de koelkast of invriezen.

Als je die botercreme in de koelkast bewaard hoe ver van te voren halen jullie hem er dan weer uit.
Ik had het namelijk ook in de koelkast bewaard voor de volgende dag (moest toen nog andere taarten afsmeren), maar het duurde mij iets te lang dus heb hem toen zacht geklopt alleen dan wordt de structuur anders dan dat het was. Niet mee zo mooi wit en zacht.

7

smollebulle schreef:

Ik ben het nu aan het maken. Ik lust echt geen boter  :nooo maar vond dat ik het eens moest proberen.

Ik had een pakje ongez. rb van de Zaanse Hoeve gekocht en een pakje van Campina. Die van Campina is sowieso al een stuk zachter dan die andere en besloot om die te proberen.

Ik had mijn eiwit gewogen: 108 gram. Heb toen 216 gr suiker gebruikt en 216 gr boter.

Au bain marie het eiwit en suiker verwarmd en geklopt, daarna in de mixer. Misschien heb ik te snel de zachte boter erbij gedaan maar het werd al snel een zachte prut. Een minuut of 12 laten mixen maar nog steeds prut. :s

Bij een beetje van de creme heb ik witte chocopasta gemixt maar dat lijkt net lobbige slagroom.

Ik heb nu alles in de koelkast gezet en hopen dat het een beetje opstijft. Ik had expres de 1-2-2 verhouding gebruikt: hoe minder boter hoe beter.

ik denk dat je de boter er te snel hebt bij gedaan. ik zal mijn recept bij de recepten plaatsen ;)
nog nooit mislukt. en ik heb een hekel aan botersmaak ;)

Enthousiaste groet, Maxime