1

Onderwerp: Waarmee doen ze dit?

Deze rups lijkt me geweldig om te maken! Maar ik ben nogal een leek in het maken van taarten en nou vroeg ik me af met wat voor een soort verf? ze dat donkere groene op zijn lijf maken.

http://picasaweb.google.com/pkanya005/P … 5784373762

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

2

Re: Waarmee doen ze dit?

Met kleurstof gemengd met alcohol... dus vodka bijv.
oh en een spons..

Zo is de hele rups gekleurd

3

Wat een leuke site.Ik heb hem gelijk opgeslagen.Ik vind die caravan zo ontzettend leuk!Thanks. :)

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

maar als dat met alcohol gedaan wordt dan is hij toch niet geschikt voor kinderen?

En is dat gewoon gemengd met de kleurstof die je ook gebruikt voor het kleuren van marsepein? Ik heb de wilton colors.

Zou vloeibare kleurstof een optie zijn?

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

5

Je kan ook alcohol in de webshop kopen.
Deze alcohol vervliegt heel erg snel.
Dan is het voor kinderen wel geschikt.

En het is niet dezelfde kleurstof als je gebruikt voor het kleuren van marsepein.
Het is een poederkleurstof.

Ik heb geen idee of vloeibare kleurstof zou kunnen.
Heb daar geen ervaring mee, maar denkd at je marspein/fondant dan te nat wordt

A new hobby, a new challenge

6

Als ik verf met alcohol, neem ik gewoon vodka, want die rejuvenator spirit is echt heel bitter en vies, moet je eens een stukje geverfde marsepein proeven!
Wel een onwijs leuke site!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Kelly1609 schreef:

maar als dat met alcohol gedaan wordt dan is hij toch niet geschikt voor kinderen?

En is dat gewoon gemengd met de kleurstof die je ook gebruikt voor het kleuren van marsepein? Ik heb de wilton colors.

Zou vloeibare kleurstof een optie zijn?

De alcohol vervliegt heel snel.. ik heb nog nooit dronken kinderen gehad na et eten van een geverfd taart ;) 

En ja dat is gewoon met gel kleurstoffen gemengd.  Je moet wel een paar verschillende kleuren maken.. lime green tot bluw green zei de boekje. 

Ik zou geen vloeibare kleurstof gebruiken dat spul duurt heel lang om te drogen.. en alles wordt heel snel een plak bende.