1

Onderwerp: taartje bakken tijdens de vakantie

Ik ga in mei naar Kreta (heerlijK!!!), maar vriend/manlief is dan jarig. Zou leuk zijn als ik dan natuurlijk een taartje zou kunnen maken. Al is het maar een kleintje.

Iemand tips hoe je met weinig meenemen toch een leuk taartje zou kunnen maken?

To wish you were someone else, is to waste the person you are.

2

Re: taartje bakken tijdens de vakantie

Ik weet niet of je alles wel mee mag nemen in het vliegtuig..
Anders zou ik een ingevroren biscuit meenemen en deze goed verpakken en vervoeren in je bagage. Misschien kun je ook wat marsepein of fondant meenemen. De rest zou ik gewoon daar kopen. Ze hebben er vast wel boter en poedersuiker. Het ligt er trouwens ook aan wanneer hij jarig is. Als het de eerste of tweede dag van de vakantie is kun je natuurlijk ook een gehele ingevroren taart meenemen.

Fijne vakantie en alvast gefeliciteerd

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

3

Ik zou uitkijken met het vervoeren in je bagage aangezien ze niet heel vriendelijk omgaan met bagage op de vliegvelden.  :nooo  Vaak doen ze dat met het betere gooi en smijtwerk. Zou het zonde vinden als je taart door het asosiale gedrag van de medewerkers op een vliegveld kapot gegooid wordt..  :s

bakken voor anderen???

[move]----> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

oooh ik zit dus met zelfde probleem. Volgende week is mijn jongste jarig, en zitten dan ook in kreta. Ik wil graag gewoon een taartje mee nemen, maar weet dus niet of dat dat mag? Wie weet t me te vertellen

6

zou je niet wat leuke marsepeinen versiersels in een plastic doosje mee kunnen nemen en daar een taart kopen en die versieren?

7

oooh daar een taart kopen is natuurlijk geen probleem.Maar het lijkt me zo leuk he, om gewoon een eigentaartje mee te nemen

8

voor zover ik weet mag je geen onvoorverpakt / vers eten meenemen het vliegtuig in...

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

9

Ik zou ook een biscuit bakken, luchtdicht vepakt  in koffer vervoeren, ( niet ingevroren), handmixertje en voorgekleurde marsepein mee, en voorbereid puzzelplaatje in handbagage. Poedersuiker en boter is zeker wel te krijgen voor afsmeren en een pot nutella en jam is ook wel op te snorren. :)

Ben benieuwd hoe het afloopt! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

oooh hahaha...nou ik denk als t zon werk is, ik dit jaar gewoon voor een gekocht grieks taartje ga, en dan bij thuiskomst er nog een maak als visite komt. Mijn idee was gewoon een kant en klaar taartje mee te nemen Ik ga wel proberen een paar cc, mee te nemen het vliegtuig in...en mag t niet nou dan pech, dan snoepen we die vlug op schiphol op :D  :D :9

11

incense schreef:

Mijn idee was gewoon een kant en klaar taartje mee te nemen

Voor zover ik weet mag dat ook gewoon hoor! Alleen vloeistoffen zijn een probleem, toch? Effe checken bij de maatschappij en gewoon in de handbaggage meenemen dan :Y

Groetjes, Adrienne

12

In het vliegtuig mag het wel geloof ik, maar je mag de douane misschien niet door met eten... je kan even het reisbureau bellen en vragen of het mag misschien is Griekenland minder moeilijk :D

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

13

best erg eigenlijk he, ga je naar een prachtig land, bedenk je je of je een taartje mee mag nemen hihi :grr:  :grr:

14

incense schreef:

best erg eigenlijk he, ga je naar een prachtig land, bedenk je je of je een taartje mee mag nemen hihi :grr:  :grr:

:lol: 't Is wel een teken, ja ;)

Groetjes, Adrienne

15

:shh:  ik vrees t ook :Y