1

Onderwerp: Dijkje van vulling?

Ik zit cakeboss te kijken en zag dat ze dijkjes spoten van iets anders dan botercreme. Kan dat zomaar? Is het voldoende om dan gewoon af te smeren met botercreme of smelt je marsepein dan alsnog??

Re: Dijkje van vulling?

met die dikke laag buttercream die ze daar smeren wel...
brrrrrrrrrrrr

Groetjes Natasja!

bij cake boss bekleden ze niet met marsepein en smeren ze ook niet af met hollandse botercreme, maar met standaard buttercream. Dat is op basis van shortening en met een klein beetje boter of met boter-smaakstof er aan toegevoegd.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Hmm, het kan dus niet? Too  bad, ik heb daarstraks weer een stuk van mijn eigen taart geproefd en dat verpest voor mij dus echt de hele taart [waardoor ik dus de vulling er tussen uit haal en een halve punt weggooi :-S]

je kan je botercreme toch ook een smaakje geven?

Groetjes Natasja!

je hoeft geen dijkjes te spuiten, dan wat dunner vullen en ongeveer 1 cm van de rand afblijven :)

groetjes Tirza     

7

Ik spuit nooit dijkjes, gewoon omdat ik het ook vies vind :nooo
Ik zorg dat de vulling uit de rand blijft en dat is in al die jaren nog nooit fout gegaan :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

of een hoge taart bakken, 5 lagen snijden en dan van 2 lagen het midden eruit snijden (je hebt alleen nog de rand dan, dus een O vorm). 1 gewone laag en een O erop, daar de vulling in. Gewone laag er weer op + een O. Vulling erin en dan de bovenste laag erop.

Hopelijk is het duidelijk :P moet je wel een hoog kapsel bakken trouwens :) succes

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

9

@Doran: ik snap je ja. Ook een idee!

Ik heb nou bc 1:1, bc van de mix, merenguebc en merenguebc met amandelaroma geprobeerd en vindt het echt allemaal VIES.
Ik ga nog eens bc met saroma aardbeien proberen. Misschien vind ik dat nog lekker.

Als je 1 cm van de rand af blijft, krijg je dan geen scheve taart? [er zit immers niets onder..]. Lucht druk je eruit dus vraag me af hoe dat dan werkt.
Zou toch denken trouwens dat het wel weggelaten kan worden als je er alleen mee afsmeert [wordt hoe dan ook hard die bc dus kan de vulling toch niet met de marsepein in aanraking komen??]

Ik bedacht me ineens dat ik misschien ook met vloeibare chocolade een dijkje kan spuiten. Ermee afsmeren en dan marsepein erover [wordt een experiment denk ik zo].

k denk dat chocolade uitloopt als het te spuiten moet zijn.. ik weet niet.

Groetjes Natasja!

11 Laatst bewerkt door Krullebol (01-05-2010 21:31)

Ganache is best goed te spuiten hoor! En wordt daarna knoerdhard [althans de keer dat ik het maakte haha]

Oh en anders wil ik het nog eens proberen met de paticreme. Al hoor ik verschillende verhalen over de smaak ervan.

Zou een worst van chocolate leather ook zijn werk doen?
Ideeen, ideeen..

12

meringue botercreme is echt veel lekkerder dan die andere meuk.
en ganache is ook erg lekker en makkelijk mee te spuiten.

mijn recept van de meringue heb ik hier ergens anders al gepost ;)

Enthousiaste groet, Maxime

13

Krullebol schreef:

Als je 1 cm van de rand af blijft, krijg je dan geen scheve taart? [er zit immers niets onder..]. Lucht druk je eruit dus vraag me af hoe dat dan werkt.

ik spuit nooit dijkjes, volgens mij zijn mijn taarten niet scheef... ;)

groetjes Tirza     

14

Of een smaakje van patidess toevoegen.............aan je botercreme: smaakt het meteen heel anders!  :thumb:

Ik heb mijn eerste taarten wel dijkjes gedaan...........maar sinds mijn ws bij Kadohke niet meer..............scheelt veul tijd en is idd niet nodig als je maar van de randen wegblijft.

En scheef werden ze bij mij met dijkjes wel.............nu niet, liever 3 keer dun gevuld zonder dijkje, dan 2 keer met dijkje..........

15

Ik maak wel dijkjes, maar sinds een tijdje spuit ik ze voor de helft over de rand. Zo gebruik ik minder botercrème en ze lekken niet.

Jacqueline

16

Ik spuit de dijkjes ook zo als Vakefrank, dan heb je echt maar een minimaal dijkje.. Ik vind botercreme ook niet zo lekker..

Ik heb nu ook al een paar keer gewoon gevuld zonder bij de randen in de buurt te komen.. Nog geen smeltende marsepein gehad.. ;) (even afkloppen!)

17

Ik spuit de dijkjes ook zo als Vakefrank, dan heb je echt maar een minimaal dijkje.. Ik vind botercreme ook niet zo lekker..

Ik heb nu ook al een paar keer gewoon gevuld zonder bij de randen in de buurt te komen.. Nog geen smeltende marsepein gehad.. ;) (even afkloppen!)

18

Hier ook geen dijkjes.. wel meerdere lagen dunnere vulling is vul minstens 3 of 4 keer..

19

Merengue bc vond ik dus ook goor. Met smaakje ook.

Ik heb het net geprobeerd zonder dijkje. Wel afgesmeerd met bc.
Ik ga zo eens proeven :)

20

Ik spuit wel eens dijkjes van chocolade fudge als ik er ook mee afsmeer. Ik spuit dan ook iets over de rand. Maar als ik een vulling van slagroom of bavarois en bv vruchten heb dan maak ik zeker een dijkje. Dit dijkje is dan dezelfde smaak als de bc om mee af te smeren.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

21

Ik ben ook geen liefhebber van wat voor smaakje bc dan ook. Vul en smeer af met ongezoete slagroom met klopfix (en wat vers fruit erdoor) en bekleed met marsepein. Maak de taarten op de dag zelf (dus op de dag dat ze ook gegeten gaan worden) en tot op heden nog geen smelt-problemen gehad! Durf het echter na alle verhalen nog niet aan de taarten een dag of langer van te voren te maken...

Er is nooit iets groots bereikt zonder enthousiasme (Emerson)