1

Onderwerp: Vandaag taart maken!

Hallo iedereen! :)

Vandaag wil ik een taart maken maar weet helemaal niet wat voor biscuit en vulling ik ga doen.
Ik weet wel dat ik ga bekleden met marsepein.

Heeft iemand een goed idee?

Wat voor biscuit zal ik maken? (gewoon of chocolade) :think:

De smaken die ik lekker vind tussen een taart zijn:
Aardbei
Chocolade
Karamel
Bosvruchten

Heeft iemand een lekkere combi van soorten vullingen en waar kan ik het beste mee afsmeren?

(Ik houd niet zo veel van botercreme dus das geen optie)

Alvast bedankt voor het meedenken! :D

2

Re: Vandaag taart maken!

ze zijn allebei lekker maar chocolade is wel machtig en zou ik een frisse vulling maken en die ook wat luchtig is anders wordt het echt een brok in je maag

en als je de gewoone mix doet zou ik aardbeien doen samen met banket bakkersroom

en je bent niet gek op bbv dus wat dacht je van royal icing de medium variant, met een lekker smaakje.

succes ermee

3

Jij moet hem opeten :P dus lijkt me het handigst als je zelf bedenkt wat je erin wilt. Wat makkelijk is met die smaken  is bijv aardbeienvlaaivulling met een laagje zwitserse room.

Afsmeren kan ook met gezeefde abrikozenjam maar dan haal je de oneffenheden niet weg. Je kunt ook meringuebotercreme maken, heb ik zelf nooit gehad maar schijnt goed te smaken.

succes en laat het resultaat zien!!

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

4

(Henny71) Bedankt, klinkt lekker en waarschijnlijk is het ook heel lekker!

(Doran) Moet ik dan die aardbeienvlaaivulling over de zwitserse room doen?

5 Laatst bewerkt door Doran (01-05-2010 10:58)

Ik zou dan je biscuit in 3 lagen snijden en dan 1 laag met zwitserse room (wel een dijkje botercreme omheen spuiten!) en 1 laag met aardbeienvulling. Ik vind die combi smakelijk en makkelijk :)

6

Ik weet het denk al!

Ik had een tijdje geleden een chocolade biscuit gemaakt met kersenvlaaivulling met daarover een dun laagje gesmolten witte chocolade. (wat daarna hard werd en dat je dan bij elke hap gekraak hoor van die lekkere chocolade.)
En daarover nadat de chocolade bijna is uitgehard een laag verstevigde slagroom. :)

En nu leek het me lekker om een gewone biscuit te bakken met als vulling aardbeienvlaaivulling met daarover een dun laagje witte chocolade en daarover verstevigde slagroom!

Of is het toch geen goed idee? :o

7

haha niet zo onzeker joh, klinkt lekker!, wat heb je nu uiteindelijk gemaakt?

8

Chocolade biscuit

1e laag Chocoladebavaroise
2e laag Slagroom met stukjes chocolade

Ik had het maar gewoon makkelijk gehouden! ;)

9

Die aardbeienvlaaivulling icm zwitsere room is ook erg lekker! Leek me verschrikkelijk vies, maar na aanraden heir op het forum toch geprobeerd. Tip voor de volgende keer ;)

10

oeh klinkt als een lekkere vulling!