1

Onderwerp: Voor koninginnedag

Gisteren een taartje gemaakt voor vandaag, eerste keer kroontje gemaakt. Viel best wel tegen, kroontje is gemaakt van fondant met tylose en heeft 2 dagen gestaan maar toch ging het niet helemaal vlekkeloos. Iemand die tips heeft, graag!!!
Taart is bekleed met fondant, daar ga ik dus geen vriendjes mee worden  :( . Scheurde aan alle kanten, na 3x uitrollen maar gewoon op de taart gedaan maar ben hier dus niet tevreden over.

Gevuld met bbr en een laag slagroom

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8AFIUADX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WSI6P7DA-D.jpg

Bedankt voor het kijken

Groetjes Esther

2

Re: Voor koninginnedag

leuk taartje. Hoeveel tylose heb je gebruikt?volgens mij zou het na 2 dagen toch hard moeten zijn het kroontje

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

xhafal schreef:

leuk taartje. Hoeveel tylose heb je gebruikt?volgens mij zou het na 2 dagen toch hard moeten zijn het kroontje

Ik heb ongeveer een half theelepeltje gebruikt, was eigenlijk een beetje een gokje omdat ik eigenlijk niet zo vaak tylose gebruik en ik heb het schema aangehouden van het kroontje wat ik hier op het forum heb gevonden, weet even niet meer van wie het is.

Groetjes Esther

4

Ik heb ook een kroontje gemaakt en ook mijne zakte in ik had ook gegokt met de tylose dus ik lees even met je mee :D

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

5

oooh ik vergeet helemaal te zeggen dat ik je taart zo mooi vind :o

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

Erg leuke taart :thumb:

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

Ik vind hem ook erg leuk, mooie zachte kleuren!

8

Wat voor fondant gebruik je?
Dat kan ook nog het probleem zijn.
Ballina hard bijv niet uit, ook niet met tylose

Vind het alsnog een leuk taartje geworden

A new hobby, a new challenge

9

leuke taart :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

10 Laatst bewerkt door Luna (30-04-2010 20:36)

lindaxcxa schreef:

Wat voor fondant gebruik je?
Dat kan ook nog het probleem zijn.
Ballina hard bijv niet uit, ook niet met tylose

Vind het alsnog een leuk taartje geworden

Hey Linda,

Ik heb hiervoor Pettinice gebruikt, deze had ik bij de cursus boetseren ook gebruikt en dat werkte prima, vandaar.

Groetjes Esther

11

Ooh, toevallig heb ik eergisteren ook voor het eerst een kroontje gemaakt met Pettinice en tylose erdoor gedaan(ook gegokt, maar ik denk wel een theelepel of drie/vier en mijn kroontje was echt goed hard! En ik zal ook nooit vrienden worden met fondant, maak al mijn taarten met marsepein en alleen de hoognodige dingen van fondant.

Groetjes,
Michelle

12

Michelle73 schreef:

Ooh, toevallig heb ik eergisteren ook voor het eerst een kroontje gemaakt met Pettinice en tylose erdoor gedaan(ook gegokt, maar ik denk wel een theelepel of drie/vier en mijn kroontje was echt goed hard! En ik zal ook nooit vrienden worden met fondant, maak al mijn taarten met marsepein en alleen de hoognodige dingen van fondant.

Dan proberen we het de volgende keer nogmaals maar dan met wat meer tylose  :Y

Groetjes Esther