1

Onderwerp: Het ging niet zo goed :(

Dit is mijn taart van deze week. De klant heeft de design zelf verzonnen. Maar de process van verzieren ging allemaal mis. Eerst scheurt de marsepein paar keer tijdens bekleden. Daarna scheurt ook de randjes  :s . En dan cijfer 9 was stuk tijdens plaatsen omdat ik te hard heb ingedrukt  :( . Het was al 12uur en de klant wilde om 15uur ophalen. Ik had geen tijd meer om de cijfer te laten drogen. Dus ik maakte een nieuwe 9 met veel tylose en ondersteunen met keuken papier. Gelukkig was de klant een oude kennis van mij. Dus ik zeg tegen hem om de keuken papier volgende dag eraf halen.

Ik heb de zwarte voetball patronen geverfd met kleurstof poeder en alchohol. Elke keer dat ik de zwarte patroon raakte (toen was het al droog) kreeg ik zwarte afdruk op mijn vinger. Ik vermoed dat iemand die dat eet kreeg een zwarte tong van  :s . Heeft iemand tips om dit te voorkomen?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3OHDVQS.jpg

Zie www.irenes-suikercreaties.nl voor zelf taarten en cupcakes maken in een workshop van Irene's SuikerCreaties in Eindhoven.

2

Re: Het ging niet zo goed :(

Geen tips: mooie taart............en jouw messenstandaard: SUPER!!!!

Ondanks dat het allemaal niet zo lekker ging vind ik hem erg leuk geworden. En dat messenblok: hij blijft leuk!! :D  :D

Wat heb ik toch een heerlijke hobby!!

4

mooie taart :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

ik vind toch de resultaat heel leuk. wat betreft tips over de kleurstof , ik weet t ook niet :/ ...mischien langer laten drogen?

Be in love with what you have

6

Ziet er mooi uit.
Je messenstandaard vind ik echt helemaal geweldig.

7

ik had de marsepein zwart gekleurd gisteren.
toen mijn dochter later wat tegen mij zei zag ik dat een hele gekleurde tong had :lol: wij niet maar zij zuigt altijd op haar marsepein.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Hij is  mooi hoor!  :thumb:

*mijn leven is een geordende chaos*

9

Is een leuk taartje geworden! ik verf eigenlijk alleen kleine dingetjes en dan meestal goud/zilver of glans anders gebruik ik voorgekleurde marsepein, stuk  makkelijker en ik vind het zelf wat smakelijker dan met verf..en idd. geweldig die messenstandaard staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje!

10

Bedankt voor alle reacties, dames.
Die messenblok is idd geweldig, maar het is helaas niet van mij   :P . Het is van de klant. Die foto kreeg ik toegestuurd van hem omdat de keukenpapier rondom cijfer 9 de volgende dag pas eruit gehald door hem.

Zie www.irenes-suikercreaties.nl voor zelf taarten en cupcakes maken in een workshop van Irene's SuikerCreaties in Eindhoven.

11

whaha, ik zat ook naar het messenblok te kijken... geweldig!!!

je taart trouwens ook!! bij mij was de zwarte verf na 3 dg nog niet droog....

Heel mooi  :thumb:

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

13 Laatst bewerkt door Pooh (01-05-2010 20:29)

Het messenstandaard viel hier ook gelijk op, jammer dat je hem zelf niet hebt :D
De taart is erg leuk geworden, door de roosjes geen kinderachtige voetbaltaart, maar ook niet te soft  :thumb:
Je kan kleuren fixeren door te stomen, dat gebeurt o.a. ook wel met suikerbloemen.
Zie: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=42579

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

ik vind hem erg leuk

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

15

Geweldig tips. Bedankt, pooh!

16

Leuke taart!! :D

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

17

mooie taart

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9