1

Onderwerp: Biscuit uit kenwood lager dan handmixer???

Ik heb sinds deze week een geweldige mixer gehad van manlief.
De kenwood KM260

(http://www.beslist.nl/huishoudelijke_ap … M_260.html)

Nu heb ik vandaag mijn eerste biscuit met dit apparaat gebakken.
Ik heb een hete luchtoven en die staat op 160 graden ongeveer 35 á 40 minuten en met de handmixer werd het biscuit mooi hoog.
Nu leek hij ook mooi hoog te worden, uit de over gehaald en hij zakt genadeloos in.
Hij is wel mooi strak maar zeker 3 cm lager als met de handmixer.

Doe ik iets verkeerd?

Wie bij iedereen in de smaak wil vallen....
Moet banketbakker worden.

2

Re: Biscuit uit kenwood lager dan handmixer???

misschien nu korter gemixt? Of teveel beslag zodat je klopper helemaal onder stond en er geen lucht meer bij kon?
Of toch iets langer bakken? Of de laatste 2 minuutjes op de laagste stand mixen om de luchtbellen eruit te laten gaan?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

[move]----> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

oeps sorrie

5

Hoeveel beslag had je gemaakt?
ik merk wel bij de kennie dat als je maar een beetje nodig hebt.. dat ie dan minder hoog komt, dus bij kleine taartjes maak ik altijd beslag voor 2 taarten dan is t probleem opgelost!

6

ik had het beslag gemaakt voor een ronde 20 cm taart.
Oke dus dat zou het probleem kunnen zijn.

Volgende keer een grotere taart proberen, kijken of hij het dan beter doet.

7

Heel herkenbaar dit. Ik zat eerst ook te balen over m'n Kennie, met kleinere hoeveelheden is 'ie geen ster inderdaad. Maar sindsdien gooi er  er gewoon meer in en die kapsels gaan dan de vriezer in... of we hebben cakeballetjes, hmmm!

Maar met meer beslag ben ik steeds meer verkikkerd geraakt op m'n Kennie  :Y  :Y  :Y

Succes!

Kom even met heet water vullen en eieren ook even daarin leggen doet ook wonderen bij mij.

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

8

Dames zoals jullie immers al wel weten ben ik geen ster in het het afwerken van taarten (smaak is altijd prima)...

Maar nu lees over cakeballetjes en ik heb eens even gekeken bij Domi en die heeft er verschillende lekkere dingen op staan ...maar hoe gaat dat met die cakeballetejs ...worden die op een plaat gelegd en dan met chocolade overgoten ...
Wil hier wel graag meer info hebben ..

Alvast bedankt

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

9

ik ben blij met je vraag, want ik zat met hezelfde probleem, vond het al raar ik dacht eerst ook te weinig beslag of te lang gemixt ik ging al lager mixen maar nee hoor beslag veel te doen het leek wel vloeibaar maar nu door jocye ga ik die tip ook maar eens proberen anders heb ik een kennie voor de kattse viool dames allebei bedankt

10

Da's gek, voor 20 cm doet ie het bij mij helemaal prima!! Maar ik heb wel een pattisier. Misschien dat dan weer uitmaakt.....

En die cakeballetjes prik je aan een vork of sateprikker en dan doop je ze in de chocola. Maar kijk daarvoor even naar het cakeballetjes-topic in het receptenforum.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

ik heb hier dus echt geen problemen mee. Met mijn vorige kennie niet en met deze ook niet. Ik kan dus gerust kapsel klaar maken voor een taartje van 15 cm

12

Misschien moet het gewoon nog een keer proberen maar iets langer laten mixen.. Ik had het in het begin ook..  :D

13 Laatst bewerkt door Lessie (06-05-2010 11:35)

Ik heb vandaag opnieuw een taart gemaakt, wederom met mijn kennie.
Nu was de taart 24 cm doorsnede en ik dacht probeer het maar weer een keer. Het ging al iets beter maar mijn biscuit wordt niet hoger dan ongeveer 5 cm.

ik heb hem zeker 10 minuten op de hoogste stand laten mixen en daarna 2 minuten op de laagste stand.

14

gebruik je mix of basisrecept?

Groetjes, Dorothea.

15

ik gebruik de mix uit de hebshop, ik heb hiervoor met de hand gemixt en toen werden ze toch echt een stuk hoger.

16

Mijn Kenwood heeft ook geen problemen met 15 cm taartjes. Ik doe dan wel eerst de eieren onderin en voeg al mixend de mix toe.
Ik heb het idee dat de mix dan niet onderin blijft plakken, maar beter vermengd wordt.
Succes ermee.

17

Ik doe 8 minuten mixen op de hoogste stand en dan 2 minuten op de midden stand van mijn Kennie (Patissier).

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

18

ik heb ook een kenwood Pattisier en geen problemen met de kapsels ze worden mooi hoog ook de 20 cm. Ik gebruik wel de garde als hulpstuk op de kenwood en niet de witte menghaak(weet even de naam niet meer). laat hem zeker 10 min mixen en dan nog even op de laagste stand.

ik hoop dat het gaat lukken voor je, toch zonde zo'n mooie machine daar wil je toch plezier en gemak van hebben.

suc6 ;)

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!