1

Onderwerp: Waarom botercreme- en biscuitmix?

Hallo, misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben nieuw hier en vroeg me af waarom veel mensen voor botercreme en biscuit mix gebruiken? Is dat beter dan zelf maken? En waarom dan? Of is het omdat dat makkelijker is? Want biscuitmix en botercreme zelf maken is toch ook vrij eenvoudig? Het leek me zo toe dat de mix voor botercreme alleen de poedersuiker vervangt, en die voor biscuit alleen suiker, bloem en maizena?

Mijn (amateur...) taartjes zie je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=CRSDYL34

2

Re: Waarom botercreme- en biscuitmix?

Ik maakte de botercreme ook altijd zelf, maar ik vind de mix echt super lekker :9 . Ik gooi er ook vaak een smaakje doorheen.

De biscuitmix gebruik ik gewoon uit gemak. Zo ben ik begonnen O-)  en het smaakt me echt prima.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door lune (30-04-2010 18:39)

biscuitmix : gemakzucht
Botercrememix:  de smaak, 1:1 botercreme vind ik echt te zanderig (hoe lang ik ook mix) en dus echt niet lekker

Alles goed???? nee 3 fout

4

Ik gebruik tegenwoordig geen mix voor botercreme meer, maar maak banketbakkersroom van mix en mix dit met boter en poedersuiker. Mjammie.. nog veel lekkerder dan met de bcmix.

5

Mariette1 schreef:

Ik gebruik tegenwoordig geen mix voor botercreme meer, maar maak banketbakkersroom van mix en mix dit met boter en poedersuiker. Mjammie.. nog veel lekkerder dan met de bcmix.

Ehh, dan gebruik je nog steeds een mix :lol: , maar dan nu voor de bbr.
Ik vind deze dus weer minder lekker dan de bc mix van de shop  :9 en mijn klanten ook.

Wat ik ook prettig vind is dat deze vulling houdbaar is buiten de koelkast O-) . Er zijn veel lekkerder vullingen, maar die moeten weer in de koelkast en dat vind ik weer niet handig.

Groetjes, Ilonka

6

Ik mag hopen dat je niet serieus meent dat mix voor botercrème net zoiets is als poedersuiker??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Marianne schreef:

Ik mag hopen dat je niet serieus meent dat mix voor botercrème net zoiets is als poedersuiker??

Ik denk waar heb je het over???? Is dit voor mij, maar ik heb gewoon niet goed gelezen O-)  (overkomt de besten heb ik wel eens begrepen :P ).
Ik dacht dat ze bbr extra bedoelde met zelf maken, maar nee, de 1:1 :lol:

Groetjes, Ilonka

8

Marianne schreef:

Waarom hoop je dat dan? Ik gaf al aan dat ik nieuw ben, dus sommige dingen weet ik echt niet. Dat kan toch? Daarom vraag ik er ook naar. Wat maakt botercreme met mix zo anders? Ik heb het nog nooit gebruikt en ook nog nooit geproefd dus heb geen idee.

9

Dat kwam door je formulering:

Want biscuitmix en botercreme zelf maken is toch ook vrij eenvoudig?

In mix voor botercrème zitten veel meer bestanddelen dan suiker, daarom heet het ook mix voor botercrème en geen suikerbakkerspoeder. Je maakt de mix aan met poedersuiker, water en boter en krijgt zo (naar mijn onbescheiden mening) een heerlijke crème die in de verste verte niet te vergelijken is met botercrème van boter & (poeder)suiker. De enige overeenkomst is de naam, die door elkaar wordt gebruikt.

Wat mix voor biscuit betreft: yep, dat zijn min of meer de bestanddelen, maar de mix is meer fool-proof en - vind ik - fijner van structuur. Maar dat neemt niet weg dat je prima biscuit kan maken van ei - suiker - bloem - maizena. Maar mix is makkelijker :)

10

Ik gebruik botercreme mix om mee te vullen je kan er eindeloos mee varieëren smaakjes toevoegen, koekjes chocolade...

Maar voor af te smeren gebruik ik 1:1 botercreme 250gram boter+ 500 gram poedersuiker.

de bakmix is super... gooi alles in me mengkom en me mixer doet het werk voor me ha ha....

Hoe meer ik bak hoe meer het bakken me tegen gaat staan... het duurt zo lang  :(  maar ja zonder goede basis is je taart ook niks waard  :lol:

Je kan bij de shop ook kleine hoeveel heden mix kopen ik zal je als tip geven... koop eens twee zakjes en probeer dan kan je het beste beoordelen. ieder doet het op zijn eigen manier en jij moet onder vinden wat je zelf het prettigste vind en natuurlijk het lekkerst!!!

P.S vragen staat altijd vrij  :thumb:  succes

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

11

taartschuur schreef:

Maar voor af te smeren gebruik ik 1:1 botercreme 250gram boter+ 500 gram poedersuiker.

Dat is 1:2 :+

12 Laatst bewerkt door Zooboo (01-05-2010 09:55)

O, moet er door mix voor botercreme OOK nog poedersuiker? Dat wist ik niet. Dan geeft de naam inderdaad wat spraakverwarring, omdat in recepten vaak boter gemengd met poedersuiker botercreme genoemd wordt. Ik zal het eens proberen, ben er toch wel benieuwd naar. En voor vulling is het dan misschien ook handig, omdat het niet in de koeling hoeft. Het leek me al zo vies om mijn versie van botercreme als vulling te gebruiken.
En weet iemand ook waarom er geen bakpoeder door zelfgemaakte biscuitmix hoeft? Dan rijst het toch veel mooier?

13

Zooboo schreef:

En weet iemand ook waarom er geen bakpoeder door zelfgemaakte biscuitmix hoeft? Dan rijst het toch veel mooier?

Het heeel lang mixen van de eieren zorgt in geval van eigengemaakt biscuit voor het rijzen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>