1

Onderwerp: royal icing bloemen

Hallo

Ik kon het nergens specifiek vinden, vandaar dat ik er maar een topic van hebt gemaakt..

Ik wil graag zulke bloemen maken met royal icing, maar nu heb ik ergens gelezen dat er merengue poeder in moet zodat het echt uithard? Heeft iemand hier ervaring mee? Hard het ook gewoon uit als ik het maak van poedersuiker, eiwitpoeder en water? Ik wil een hele voorraad maken van de bloemen en gewoon kunnen gebruiken wanneer ik ze nodig heb..

Groetjes Caroline

http://img512.imageshack.us/img512/4701/flowerclusteryellowviol.jpg

Uploaded with ImageShack.us

facebook.com/caro.taartencupcakes

2

Re: royal icing bloemen

Poedersuiker, eiwitpoeder en water is voldoende om icingbloemtjes te maken, dat droogt heel hard op.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Pooh schreef:

Poedersuiker, eiwitpoeder en water is voldoende om icingbloemtjes te maken, dat droogt heel hard op.

OKeee! Super bedankt! :)
Ga ik morgen maar is bloemetjes maken

meringue poeder is hetzelfde als eiwitpoeder. als is die laatste in het nederlands en is meringue engels :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

je kunt het ook gewoon alleen van eiwit en poedersuiker maken. Je kunt ze idd lang bewaren, wel helemaal goed oplaten drogen voordat je ze in een doosje doet, anders smelten ze alsnog!

groetjes,
Marije

6

MarijeW schreef:

je kunt het ook gewoon alleen van eiwit en poedersuiker maken.

Dat is niet echt handig spuiten :nooo . Ik denk toch dat je er water bij nodig hebt :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ottolien schreef:
MarijeW schreef:

Dat is niet echt handig spuiten :nooo . Ik denk toch dat je er water bij nodig hebt :lol:

Dan bedoel je vast met eiwitpoeder...

Maar met gewoon eiwit kan prima hoor  :Y , net cursus gevolgd en het is me wekenlang gelukt!!   :D gewoon eiwit stijf opkloppen en dan beetje bij beetje poedersuiker erdoor heen scheppen. Er gaat best veel doorheen! spatelen totdat de pieken blijven staan. Te dun, dan suiker erbij, te dik, dan verdunnen met druppeltjes citroensap.
succes!

groetjes,
Marije

MarijeW schreef:
Ottolien schreef:
MarijeW schreef:

Dan bedoel je vast met eiwitpoeder...

Maar met gewoon eiwit kan prima hoor  :Y , net cursus gevolgd en het is me wekenlang gelukt!!   :D gewoon eiwit stijf opkloppen en dan beetje bij beetje poedersuiker erdoor heen scheppen. Er gaat best veel doorheen! spatelen totdat de pieken blijven staan. Te dun, dan suiker erbij, te dik, dan verdunnen met druppeltjes citroensap.
succes!

Ik heb het net gemaakt met water, poedersuiker en eiwitpoeder... En natuurlijk een leuk kleurtje dr door... Hoe lang moet zoeits drogen? het ligt er nu een uur:P ben ongeduldig, maar zie dat het nog niet droog is...
wat wordt er precies bedoeld met pieken? :o Bij mij was het best stijf spul en heb het toen gespoten... Hoop dat het goed gaat :/

9

owwww wat leukom dit te lezen,ik komiedere keer nieuwe dingen tegen!! ga het vanavond ook proberen!!!  :D

**Liefs Ilona**

10

wat ik me afvraag: als je bloemetjes maakt van icing kun je die dan ook als decoratie op een slagroomtaart zetten? Of gaat dat ook smelten, net als fondant? :think:

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

11

De bloemen gaan smelten als je ze op de slagroom legt.
Dit gebeurt natuurlijk net direct, maar mocht je de taart 's avonds maken voor de voldende ochtend, dan zijn je bloemen gesmolten en de verf is uitgelopen.
Ik spreek uit ervaring, helaas.

12

Is er ook wat anders dan waar je wel mee kunt spuiten en op je slagroom leggen?

Wil eigenlijk met royal icing letters gaan spuiten heb hele mooie sjablonen gevonden op een Duitse site.

Lekker doorbakken dan word ik steeds beter!