1

Onderwerp: zaterdag taart maken maandag geven kan dit?

ik heb even een vraagje.
Zaterdagavond ga ik een taart maken voor een kinderverjaardag die maandag ochtend gegeven gaat worden.
Wat de vulling betreft gebruik ik liever geen botercreme, maar iets met slagroom wat de voorkeur heeft. Gaat dit goed komen of niet?
Invriezen heeft voor mijn  idee niet veel zin omdat de taart 24 uur in de koelkast moet ontdooien.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen :s  hebben jullie tips ideeën.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Groetjes en alvast bedankt
Jolanda

Lieve taart groetjes
Jolanda

2

Re: zaterdag taart maken maandag geven kan dit?

Ik vind zelf zaterdag tot maandag voor slagroom echt veel te lang: dat kan niet langer dan de avond van tevoren :nooo

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

ik zou de taart dan ook pas zondagavond maken, je kunt wel de cake/kapsel al zaterdag bakken en alle versieringen klaar hebben, zondagmiddag eventueel al de vullingen klaarmaken en dan 's avonds vullen, bekleden en versieringen er op maken

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

4

Het probleem is dat ik zondag geen tijd voor de taart heb vandaar dat ik zaterdag de taart wilde maken.

ik heb nu eventueel de mogelijkheid om maandag heel vroeg op te staan en hem dan af te maken.

Als ik de taart wel met botercreme vul is het dan wel mogelijk dat ik hem evt. op zaterdagavond af kan maken of kom ik dan het zelfde probleem tegen als met slagroom

Is er eventueel nog een andere vulling die ik dan wel zou kunnen gebruiken. Ik vind botercreme zo zwaar en zeker voor een kindertaart.

wat een vragen he!

Ik hoop dat iemand me hier nog even verder mee kan helpen.

Groetjes Jolanda

Lieve taart groetjes
Jolanda

ik denk dat ik dan voor een cake, eventueel met stukjes chocola ofzo zou gaan en deze dan bekleden en decoreren op zaterdag.
Je zou er dan maandag gewoon slagroom bij kunnen geven in een spuitzak,  zodat bij elk puntje een toef slagroom geserveerd kan worden.

6 Laatst bewerkt door jotel2 (01-05-2010 18:54)

Bedankt voor het meedenken.  :Y

Ik heb de versieringen nu alvast gemaakt ga straks het kapsel maken. Eigenlijk een bouwpaket en dan zet ik de taart maandag ochtend in elkaar.

Kreeg van iemand ( niet van het forum hoor) het idee aangereikt om toch gewoon alles te maken maar dat durf ik echt niet aan. Stel je voor dat het niet goed meer is en dan die kinderen ziek.

Dus dat word maandag vroeg opstaan! :/

Volgende keer gaat hij gewoon eerder gemaakt worden en dan in de vriezer veel makkelijker en geen getop over kan het wel of niet.

Bak voor de zekerheid ook maar even een cake voor het geval maandagochtend alles tegenzit zal je net zien. Slagroom heb ik al in huis dus dat komt dan ook wel goed.
Ik hoop hem hier te laten zien.

Lieve taart groetjes
Jolanda

dat wordt zeker vroeg opstaan maandag, maar is wel een manier om het te doen zoals je in je hoofd hebt of zoals het besteld is en toch veilig

succes, ben benieuwd naar het resultaat!!

8

ik gebruik heel vaak gewoon pudding choco vanille banaan framboos keus genoeg dus