1

Onderwerp: Even julie mening!!! Zo eerlijk mogelijk! ;)

Nu zondag heb ik mijn eerste bestelde taart ... het is voor een doopsel! Nu vroeg de persoon een stapeltaart versiering en kleuren naar keuze. (lucky me  :+ ) Met daar bovenop een mooie grappige baby.

Dus hier mijn mooie grappige baby!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LXMCU6YK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PL63FN7H.jpg

En wat vinden jullie ervan?  Zo'n eerste taart brengt toch wel stress met zich mee ... allee voor mij dan toch!  :s

Alvast bedankt!

2

Re: Even julie mening!!! Zo eerlijk mogelijk! ;)

Vind hem heel schattig. Vleugeltjes associeer ik persoonlijk wel altijd met een overleden kindje, dus die zou ik er zelf af laten.
Maar misschien is dat bij een doopsel wel gewoonte???

Ik vind hem wel schattig. Alleen de armpjes en benen vind ik een beetje te recht, misschien een klein knikje in maken zodat je een beetje elleboog/knie krijgt.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

4

Het eerste wat ikdacht was, die vleugels moeten eraf dan is hij perfect!
Ik associeer de vleugels ook met een overleden kindje.

Liefs, Zanoni

5

Ik vind de kleur erg mooi.
Het hoofdje is lief  :Y , maar zou volgens mij iets meer naar beneden moeten worden gedraaid. In het echt ligt dit namelijk niet lekker.

Ik vind alleen je armpjes en beentjes erg vierkant ogen en erg los liggen. Persoonlijk zou ik dit wat meer afronden en in het lichaam laten verdwijnen.

Over de vleugeltjes heb ik hetzelfde gevoel, dus overleden kindje, maar misschien bij een doopsel wel heel anders.

Succes met de taart  :thumb:

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

6

Dank jullie wel voor jullie eerlijke mening!

Over het hoofdje, idd een moeilijke houding in het echt! *Net zelf geprobeerd.* Ga ik in ieder geval een beetje draaien!

Over de armpjes en benen, ja daar mag idd wel een knikje in en wat ronder!

En over de vleugeltjes, ja mss wel een associatie met een overleden kindje, maar ik dacht met een doopsel ... dat het mss wel kon! Nog eens over nadenken!   :think:

7

Ik zou die vleugeltjes ook weglaten...je weet nooit of het kan triggeren bij iemand.

Ik vind het verder een lief babytje...maar idd zijn de armpjes en beentjes te recht.

Groetjes Natasja,

8

Goed gelukt hoor, maar mijn 1e gedachte: het lijf is te lang t.o.v. het hoofd (baby's hebben in verhouding een groot hoofd)

Groet, Jolanda

9

gezichtje is heel goed, inderdaad armpjes en beentjes wat te hoekig

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

Ik heb even verder geboetseerd en dit is de ge-update baby!  :+
- armen ronder met een knikje erin
- hoofdje groter gemaakt (ander hoofdje dus)
- vleugeltjes ben ik nog over aan't twijfelen  :think:
- en de beentjes ... mss voor morgen, de fut is er effe uit!  ;)

Hier is ie.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4YTSJIIV.jpg

Het ziet er idd  toch beter uit! Niet?

11

De laatste ziet er inderdaad goed uit alhoewel ik de eerste ook al knap gemaakt vond, ben zelf niet zo'n boetseer-wonder namelijk  ;)

Zou, zoals eerder gezegd, misschien nog wel de beentjes wat 'knikken' en de vleugeltjes zou ik weglaten....geeft bij mij ook de associatie met een overleden kindje/engeltje.

Groetjes Maji

12

Armen en hoofd zijn prima nu!!!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

13

Jaaaaaaa, de vernieuwde versie is super lief!  :Y

Hmm.....ik associeer de vleugeltjes ook met een overleden kindje maar ik mocht vorige week ook een dooptaart maken met baby en vleugeltjes!!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

14

Dank jullie wel voor alle reacties!

Ik ben enorm blij dat ik jullie mening gevraagd heb want je ziet, hij ziet er nu vele beter!  :thumb:

15

De tweede versie ziet er al heel goed uit  :Y , maar wat mij opvalt is dat zowel de armen als de benen praktisch in de taille beginnen (voor zover baby's een taille hebben  :D ). Ik zou de armen iets naar boven laten beginnen en de benen iets naar onderen en dan ook een dij maken (nu zijn de benen overal even dik).
De vleugels zou ik ook absoluut weglaten (vanwege dezelfde reden als hierboven).

Het "broekflapje" is echt superschattig!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

16

De tweede is echt beter! Super! Wel zou ik de beentjes bloot laten, dan lijkt het meer op een rompertje!

En echt, het is al gezegd... Haal die vleugeltjes eraf! Heel veel ouders van overleden kindjes noemen deze kindertjes 'vlindertjes'.

Jacqueline

17 Laatst bewerkt door Belle73 (30-04-2010 11:59)

Boetseren is niet mijn ''ding'' dus ik vind het al een hele lieve baby..knap gedaan..alleen die vleugels,  daar zou ik niet over twijfelen echt eraf halen...of ze moeten er specifiek om gevraagd hebben..ik persoonlijk zou er niet blij mee zijn als ouder..je kan misschien een klein vlindertje op zijn kontje zetten..? verder is het een schatje.. :thumb:

18

Hij ziet er super uit! Ik zou de vleugeltjes er ook afnemen  :Y

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

19

Ja, het is me ook opgevallen dat de armpjes iets naar boven mochten en de benen iets naar beneden.

Alleen is nu het probleem, dat ik de armen al heb vastgeplakt ... en als ik ze dan hoger zou plaatsen, een lelijke plaats zou krijgen waar de armpjes hadden vastgezeten!

En dat probleem heb ik nu dus ook met de vleugeltjes ... die zijn er ook al aan vastgeplakt en als ik ze er af zou halen. Daarom ook die twijfel, anders zou ik de body weer helemaal opnieuw moeten maken!  :/

20

Zelf zou ik dan idd de body opnieuw maken, hoe jammer ook, maar mocht dit de associatie met een overleden kindje geven dan zou dat nog meer jammer zijn.

Overigens heb ik (als moeder van een overleden dochter) niet de associatie met een overleden kindje bij het zien van dit popje. Dus het hoeft niet. Maar misschien komt dat omdat ik een nogal nuchtere protestant ben!  ;)  ;)

zonde van al je werk als je nu opnieuw zou beginnen, misschien kun je een mooi dekentje ofzo maken en dat zo over het baby'tje draperen dat je de dingen die je nog zou willen aanpassen niet meer ziet?

ik vind het gezichtje erg lief en het geheel helemaal niet slecht!

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl