1

Onderwerp: Noten, ei, lactose, koemelk vrij recept gezocht

Ik heb al gezocht via de zoekfunctie en ik kom er niet uit. Ik hoop dat Ria dit dan ook ziet ;)

Voor een jongetje met al deze allergieen.

Ik moet er een kapsel mee bakken.

Ik hoor het graag.

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

2

Re: Noten, ei, lactose, koemelk vrij recept gezocht

als je het basis recept neemt voor het kapsel (hier op de site) en het ei vervangt door NO EGG (van Orgran), is ook nog eens glutenvrij, krijgt je een heel goed kapsel. Bij ons is Orgran te koop bij de supercoop, en anders bij reformzaken.

groeten Annemieke
Cake It

3 Laatst bewerkt door Carolinedrost (24-04-2010 11:05)

Wat ik me dan gelijk afvraag, hoeveel gram ei vervanger is 1 ei :) ?
En kun je dit dan ook gebruiken inplaats van eiwitpoeder voor in de royal icing?

groetjes

facebook.com/caro.taartencupcakes

4

1 ei wordt vervangen door 1 eetlepel NO EGG en 2 eetlepels water. Je kunt het waarschijnlijk niet gebruiken voor royal icing, want je vervangt een heel ei en niet alleen het eiwit.
Ik gebruik Frutabase als lactosevrije vulling. Ik heb hier laatst mee gespoten en dat ging ook goed.

groeten Annemieke
Cake It

5

Miranda,
Je mag bij mij wel een beetje eivervanger ophalen.
Om een hele pot aan te schaffen voor 1 taart is ook een beetje zonde.

ik ben het nu aan het proberen met orgran, maar klopt het dat je ''ei'' dan niet luchtig wordt??? het blijft een papje

7

dat klopt hoor, het blijft een papje en het ruikt ook niet lekker :s

Ik heb er laatst merengue bc mee gemaakt en dat ging prima, mijn dochter vond het errug lekker

Mmm ik denk toch echt dat het verkeerd is gegaan! Het was echt kijhard geworden en het leek nou niet bepaald op een kapsel... Wat doe ik verkeerd?

groetjes

9

Lang genoeg gemixt?? Lucht is het belangrijkste ingredient. Anders zou ik het niet weten  :s  Wel balen!

groeten Annemieke
Cake It

Cake it schreef:

Lang genoeg gemixt?? Lucht is het belangrijkste ingredient. Anders zou ik het niet weten  :s  Wel balen!

Ik heb het recept van de site voor biscuit genomen en dan de eieren vervangen door no egg en dan zoals je zei per lepel no egg 2 lepes water..
Dan heb ik eerst de nog egg met het water gemixt, dit bleef een papje, maar logisch het zijn ook geen echte eieren... Toen de suiker erbij, mixe.. En daarn heb ik de bloem er door heen geschept... Zo hoort het toch ook? :s