1

Onderwerp: barstjes in mijn fondant, niet glad te krijgen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4UEWG4Q4.jpg

Ik ben al enkele uren bezig om fondant met tylose weer soepel te krijgen. Flink zitten kneden, maar er was niet mee te werken. Nu heb ik er nog wat gewone fondant door gedaan. En maar draaien tot ik een mooi balletje heb. Maar wat ik ook doe, die barstjes blijven erin. Echt super frustrerend wat kan ik nog doen???? :(
Ik wil een lijfje boetseren, in de vorm van een jurkje. Krijg niet eens een glade bal. :s
Hoofdje ging ook moeizaam maar omdat het een oude dame moet worden geven die barstjes niet, fungeren nu als rimpels.
Tips anyone?

2

Re: barstjes in mijn fondant, niet glad te krijgen

Een beetje vet? Een paar seconden in de magnetron?

Jacqueline

3

yakefrank schreef:

Een beetje vet? Een paar seconden in de magnetron?

ja allebei gedaan, en maar rollen en draaien, maar ik hou barstjes. Misschien moet ik overstappen op gumpaste.

4

Ik vrees dat dit toch echt een gevalletje te veel tylose is. ;)
Zie het tijdens de workshops ook nogal eens.
Wat criscio en heel goed kneden wil nog wel eens helpen, maar ik denk dat je er bijna dezelfde hoeveelheid verse fondant bij zal moeten doen.
Probeer het even met een klein balletje, doe daar dezelfde hoeveelheid verse fondant bij met eventueel wat crisco en kijk of het werkt. :)
werkt dat dan werkt het ook bij het hele stuk. :Y

Dat is dan ook meteen de rede waardoor ik nooit tevoren tylose door mijn fondant kneed. ;)

5

Dan weet ik het helaas niet! Succes!

Jacqueline