1

Onderwerp: Iemand ervaring met vierkante bakrink?

Hallo dames,

heeft iemand hier ervaring mee, loopt je beslag dan niet uit.
En hoe ga je te werk.

Alvast bedankt voor je reactie!

groetjes

Re: Iemand ervaring met vierkante bakrink?

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik heb het 1 keer gedaan en toen heb ik hem bekleed met 2 stroken bakpapier. Knip ze net zo breed als je bakring. Je legt ze kruislings op de bodem, zodat je de uiteinden omhoog kan vouwen en die bedekken dan de zijkanten. Snappie? Ik heb er helaas geen foto van. Toen is er geen druppel uitgegaan. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat het perfect gaat als je 'm op een siliconenmat zet.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

een stuk bakpapier in de maat van de taart die je gaat bakken en daar  onder een groter stuk alu-folie. de folie vouw je om de bakring omhoog, zodat er niets uit kan lopen.
Succes!

Groetjes, Dorothea.

5

Ik zet de bakvorm gewoon op een silconenmat en na het vullen meteen de oven in. Er loopt wel een heel klein beetje onder uit, maar dat stolt zo snel in de oven, het wordt geen kliederboel in elk geval.
Na het bakken het matje schoonmaken, geen gedoe met bakpapier of folie.

6

Ja zo doe ik het ook, na het vullen meteen de oven in (soms op een siliconenmatje soms op bakpapier). Er loopt wel een beetje uit, maar dat is maar heel minimaal.

7

ok dames, dank, ik ga hem meteen aanschaffen en kan ik alsnog de bestelling waarmaken!!!

8

Ik doe het precies zoals Dorotaartjes, met bakpapier en daaronder een paar laagjes alufolie, zodat ik die omhoog kan vouwen. Er komt wel eens een beetje onderuit, maar niet dramatisch...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek