1

Onderwerp: topsy turvy

Hallo allemaal!

Ik ben Sabine, nieuw hier op het forum , vandaag geregistreerd en heb nu ongeveer 12 gemaakt, nu heb ik een aantal vragen over een topsy turvy taart.
Ik wil voor mijn verjaardag zondag voor het eerst zo'n taart gaan maken en zit met veeeel vragen.....

-vraag 1 : ik hoor van veel mensen dat je de bodems moet invriezen voor te gaan bijsnijden... ik vries mijn kapsels liever niet in omdat ik ze dan toch wat droger vindt, kan ik ze ook snijden zonder in te vriezen of gaat het dan echt niet???

-vraag 2 : ik wil bokkepootjescreme maken met slagroom voor de vulling en afwerken met botercreme, kan ik mijn taart dan een avond buiten de koeling bewaren? wil de taart zaterdag maken.

-vraag 3 : moet ik van die stokjes in de taart doen voor stevigheid? ik heb wel eens eerder een 3 lagen taart gemaakt en had het toen niet gedaan en geen problemen gehad, maar vrees dat het nu wel moet en zo ja waar kan ik die stokjes (dowels ) kopen?????

-vraag 4 : ik wil dus die bokkepootjes creme maken , heeft er iemand tips wat hier lekker bij smaakt? ik wil graag nog een bijpassende vulling erbij doen.

als er iemand nog andere tips heeft voor zo'n taart hoor ik het graag.....

ten slotte wil ik graag even zeggen dat de taarten die ik hier zie van iedereen echt super vind!!!! zoveel moois (en lekkers!!!)

groetjes sabine

2

Re: topsy turvy

1:Volgens mij gaat het wel, als het kapsel maar niet te vers is. 2:Slagroom kan niet zo lang buiten de koelkast. BC wel
3:Ik zou zeker dowels gebruiken. Ik doe het iig wel. Volgens mij te koop in de webshop.
Succes!

3

Misschien heb je in de schuur een plekje? Of goed verpakt buiten? Dat is nu toch zeker koud genoeg!
Lekker bij bokkepootjescreme: Nog iets chocoladerigs. Of caramel. Kijk even bovenaan in de vulling-combi-topic. Daar staan er heel veel in!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ja, idd de schuur is misschien wel een goed idee, had ik nog niet over nagedacht!
dank je wel!

5

Ik heb bokkepootjes bc al een paar keer gecombineerd met bosbessenjam of zwarte bessen vulling.
Beide waren heerlijk!

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

6

Bokkenpootjes vulling met aardbeien of framboos jam is erg lekker

Klaar is..  , Cake!