1

Onderwerp: gekleurde platen onder taart!!!

ik zien heel vaak van die platen die onder een taart zitten, en daar zit dan verschillende soorten papier overheen... gekleurde folie of inpakpapier... maar wat ik me nu afvraag wat zit daar in dat papier? een plank of een stuk karton ofzo?

zie het zo vaak namelijk en ik vindt het er leuk uit zien is weer wat anders dan zo een standaard taart sierrand...

ik hoor het wel wat het is :D... iedereen een fijne dag vandaag  :)

liefs moortje

2

Re: gekleurde platen onder taart!!!

Hoi hoi,

voor zover ik weet gooien ze er dit soort dingen onder: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1957
Enkel staat er niet bij uit welk materiaal het gemaakt is... Maar dan weet je iig dat ze het bij de hebshop verkopen  O-)

3

oke, dat is dan een duur iets voor effe als taartbodem :S:S je zal er maar veel maken dan kost het flink wat....

4

Ik zou gewoon zeggen: de taart; ok; maar mijn board eronder wil ik terug  :lol:

5

ja indd hahahaha..... die kan ik weer hergebruiken :D:D.... dus zuinig ermee hahaha....

ach, ik dacht echt dat het karton was ofzo....

maar goed dan zoek ik wel een manier waardoor ik het zelfde effect heb maar veeeeel goedkoper lol....

6

Hoi,

Kijk even hier. Vorige week zijn daar verschillende topics over geweest.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=94205

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

ik heb bij de praxis afgelopen week een grood stukje hout (dun mdf dacht ik) gekocht maat 61 * 121 cm
deze op de maten laten zagen bij 30*30

en ik was d8 ik 3.56 kwijt. en de eerste 10 zaagsnedes zijn gratis dus hoef je nix extra voor te betalen.

kan je aan de klant terug vragen of 50 cent per plankje bij de prijs rekenen.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

8

Hoi, je kan ook gewoon een stevig stuk karton gebruiken hoor of een stukje mdf laten zagen bij de bouwmarkt, dit kost bijna niks en dan hoef je het ook niet terug te vragen  ;) .

Groetjes Eline

9

Patricia0255 schreef:

ik heb bij de praxis afgelopen week een grood stukje hout (dun mdf dacht ik) gekocht maat 61 * 121 cm
deze op de maten laten zagen bij 30*30

en ik was d8 ik 3.56 kwijt. en de eerste 10 zaagsnedes zijn gratis dus hoef je nix extra voor te betalen.

kan je aan de klant terug vragen of 50 cent per plankje bij de prijs rekenen.

oke dat is indd ook een idee jah.... en dat is niet duur....
thnx voor de tip... ;)

10

Ik heb voor mijn laatste taart een stuk van een stevige kartonnendoos gesneden. Ging ook prima.

11

kartonnetje kan ok prima hoor.. maar die zou ik zelf alleen gebruiken voor een klein taartje (enkel)

Voor een zware taart (evt. dus stapel) zou ik zo'n plankje gebruiken.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

12

Veel mensen gebruiken hout bij Praxis of Gamma vandaan... En dan een leuke rol inpakpapier en folie en klaar ben je.
Werkt prima.

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

13

oke dank jullie wel... dan is bij deze het mysterie opgelost :D:D....

nu kan ik eindelijk met een gerust hart slapen hahahaha....

medebaksters hartstikke bedankt ;)

en suc6 met bakken en decoreren verder....

liefs moortje

14

als je plankjes bij de bouwmarkt laat zagen vraag dan om ze 1cm kleiner te zagen dan je doos groot is anders past de plank na het bekleden niet meer in de doos.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

15

even om terug te komen op het 2e berichtje... niemand doet hier een cakeboard van zoveel geld in hoor... Volgens mij gebruikt iedereen alleen een cakeboard bij stapel of bruidstaarten...

Mijn taarten staan ook altijd op zo'n onderbord die ik leuk heb ingepakt met een pakpapiertje. Zelfs stapeltaarten tot 2 hoog gaan hierbij mijn op! Ik gebruik de sinaasappel/ mandarijn dozen van de AH die zijn hartstikke stevig! En soms gebruik ik ook plankjes maar dat is alleen voor familie/ vrienden. Die geven eht tenminste terug!

Maar eingelijk gebruik ik altijd karton! Erûg handig! Kunnen ze gewoon weggooien na gebruik!

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

16

Mijn vent haalt eens in de zoveel tijd een grote plank mdf of hardboard bij de Praxis en zaagt daar op mijn vraag met zijn cirkelzaag allerlei formaten plankjes van. Hartstikke makkelijk en goedkoop.
Die vraag ik niet terug als ik op bestelling een taart maak; ik vind dat toch ook wel bij een taart horen als mensen die bestellen en reken het (voor zover het substantiëel is, zoals wel bij een cakedrum) dan ook gewoon in mijn onkosten mee. Mijn ouders en zusje bijvoorbeeld, die weten dat ze die dingen, net als dozen, bij mij kunnen retourneren als ik ze weer eens zie en vinden dat wel makkelijk. Maar voor bestellingen doe ik dat niet.