Onderwerp: Beginnersparade
Hallo allemaal,
ik ben nog een beginner en haal ontzettend veel inspiratie en voorbeelden van dit forum. Dus iedereen bedankt daarvoor! Ik vind dat er vaak geweldige creaties voorbij komen! En dat wil ik natuurlijk ook allemaal leren! Ik vind het erg goed dat dit forum zo actief is en dat iedereen voor elkaar klaar staat met tips en adviezen.
Ik geloof dat ik niet het type ben om actief te posten, maar vind het alleen maar eerlijk om mijn taarten te showen, om zo iets terug te doen.
Dus hier volgen mijn beginnerstaartjes (ik hoop dat het in een keer lukt):
Mijn eigen verjaardagstaart, eerste echte taart helemaal zelf gebakken met bokkepootjesroom en aardbeienjam:

Klein boltaartje 12 cm om te proeven of kaneelbiscuit lekker is met iets anders dan appeltaartvulling. En ja, dat vonden wij van wel! Met aardbeienjam en Zwitserse Merinque botercreme. En dat vind ik lekker spul zeg!

En mijn eerste opdracht, een gitaart. Vrij zwaar op verzoek met chocoladebiscuit, aardbeienyoghurtbavarois en aardbeienjam. Wat een werk was het! Vooral onhandig dat hij niet in een stuk in de koelkast kan en dus tijdens het opmaken bijna een dag uit de koelkast moet blijven. Bij het bekleden en vullen gaf dat wel wat problemen, ondanks de botercremedijkjes. Het was erg stressen, maar ondanks de schoonheidsfoutjes vind ik hem best geslaagd voor de eerste keer. Ik heb er veel van geleerd en weet wat ik een volgende keer beter kan doen. Het is trouwens de gitaar van de jarige, nagemaakt vanaf foto's. 1 meter lang bij 30 cm breed.
Al het grijze is nog pearlwhite gedust om zo een beetje chrome effect te krijgen wat op zich erg goed lukte, maar niet zo goed op de foto te zien is.
Cupcakes en stapeltaarten volgen in het betreffende topic.
Bedankt voor het kijken!
www.colourfulcakes.nl

; mooi hoor!