1

Onderwerp: Help met de icing!

Ik heb net icing poeder gekocht bij een bakker, heb ik toch vergeten te vragen hoe en waar ik het moet bewaren?

het is niet gebruikt, er moet nog water bij. dus alleen poeder!
ik ga het a.s. zaterdag pas gebruiken, moet ik het dan eerder aan maken om er bloemen mee te spuiten?

Ik gooi mezelf vreselijk in het diepe, dit word me 1e taart met icing maar er komt zoal nog eens een vraag omhoog.

alvast bedankt meiden, en als deze vraag hier niet thuis hoort dan spijt me dat. ben hier nog niet zo lang!!!

Groetjes Christa!

2

Re: Help met de icing!

de poeder gewoon in dichte verpakking in de kast. En als je het zaterdag pas nodig hebt kan je het vlak van tevoren maken. Als je bedoelt dat je zaterdag de bloemen nodig hebt, dan zou ik ze uiterlijk donderdag spuiten. Dan heb je 2 dagen om te drogen en dan worden ze goed hard. Als je de icing eerder wilt maken voor je er mee wilt spuiten dan kan dat wel, maar bewaar het dan in een goed luchtdichte doos in de koelkast.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door Christa163 (27-04-2010 15:31)

Mirjam5 schreef:

de poeder gewoon in dichte verpakking in de kast. En als je het zaterdag pas nodig hebt kan je het vlak van tevoren maken. Als je bedoelt dat je zaterdag de bloemen nodig hebt, dan zou ik ze uiterlijk donderdag spuiten. Dan heb je 2 dagen om te drogen en dan worden ze goed hard. Als je de icing eerder wilt maken voor je er mee wilt spuiten dan kan dat wel, maar bewaar het dan in een goed luchtdichte doos in de koelkast.

en dan als ik de bloemen heb gespoten, buiten de koelkast bewaren om op te laten drogen?? ja wat een muts ben ik, dat heb ik vergeten te vragen!

Groetjes Christa!

4

ja hoor. Ik leg ze meestal op een bakplaat. Dan kan je 'm zo  op het aanrecht laten staan om te drogen en als je 'm even uit de weg wilt dan zet je 'm in de oven. (Denk er alleen dan wel om om 'm er uit te halen als je je oven gaat voorverwarmen. Dat ben ik dus eens vergeten...........  :s ) Als ze droog zijn kan je ze in een luchtdicht doosje ongeveer tot in de eeuwigheid bewaren.

5

ja, buiten de koelkast laten drogen, maar daarna wel in een luchtdikke verpakking doen.

groeten Annemieke
Cake It

6

helaas is de icing mislukt. vraag me niet waarom?? het was bijna niet meer te roeren, en dus spuiten! nou daar ging het al fout, dus nu houden we het bij marsepein! ook lekker en leuk.

Groetjes Christa!

7

klein drupje water erbij en goed roeren. Voor verschillende dingen die je wilt spuiten heb je sowieso verschillende diktes van je icing nodig.