Onderwerp: Voorstellen
Hoi allemaal,
Ik zal me even voorstellen. Ik heb me gisteren hier aangemeld.
Ik ben Ellen, 46 jaar, getrouwd, moeder van een zoon van 18 jaar en een dochter van bijna 17 jaar.
Ik maak al taarten vanaf dat mijn kinderen klein waren. Ik denk dat ik ongeveer 15 jaar geleden begonnen ben met het maken van marsepeintaarten. Ik heb een boek met kindertaarten waaruit ik mijn ideeën haalde toen de kinderen nog klein waren. De laatste jaren maak ik hun leeftijd in taart.
Afgelopen maart ben ik gevraagd door de dochter van mijn vriendin om een (verrassings)taart voor haar moeders verjaardag te maken. Dat is de taart die in mijn avatar staat.
Zij wilde graag roosjes op de taart voor haar moeder en omdat ik nog nooit roosjes had gemaakt, ben ik gaan snuffelen op allerlei sites en kwam ik ook hier terecht.
Zo is ook het idee geboren om misschien toch maar eens een workshop of cursus te gaan volgen, want dat heb ik nog nooit gedaan.
Ik heb tot nu toe altijd gekleurd marsepein bij de bakker gekocht, maar omdat de keuze uit kleuren erg minimaal is geworden, wil ik nu toch maar zelf marsepein gaan kleuren. Dat is ook één van de redenen om me hier aan te melden.
Verder vind ik het erg leuk om nog meer tips en ideeën op te doen voor het maken van taarten.
groetjes, Ellen
groetjes Ellen