1

Onderwerp: glutenvrije kleurstoffen

Voor volgende week heb ik een opdracht voor een glutenvrije taart voor de dochter van mijn collega.
Nu heb ik al gezien dat de blanke marsepein glutenvrij is, behalve de gekleurde of heb ik dat verkeerd?

De bakmix heb ik al in huis dus dat is het probleem niet.

Wie kan me verder helpen?

Groetjes Miranda

2

Re: glutenvrije kleurstoffen

Blokken marsepein van 1 kg zijn inderdaad niet gegarandeerd glutenvrij. Maar je kunt natuurlijk gewoon de wel glutenvrije marsepein kleuren... Suc6!

3

Hier vind je het glutenvrije assortiment in de webshop :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Bedankt alvast maar ik had thuis al wat van die kleine verpakkingen en daar staat op dat het sporen kan bevatten van gluten terwijl ze wel in het glutenvrije assortiment staan, weet iemand hoe dit dan zit of zijn dit iets andere verpakkingen dan het "normale" assortiment?

5

Daar zou ik even de shop zelf over bellen/mailen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Miranda26 schreef:

Bedankt alvast maar ik had thuis al wat van die kleine verpakkingen en daar staat op dat het sporen kan bevatten van gluten terwijl ze wel in het glutenvrije assortiment staan, weet iemand hoe dit dan zit of zijn dit iets andere verpakkingen dan het "normale" assortiment?

Vraag wel even na of de sporen van gluten mogen voor die dochter. Er zijn kinderen extreem gevoelig.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Daarom vraag ik het hier ook na, mijn vriendin heeft ook coeliakie dus weet hoe gevoelig sommige mensen hier voor zijn.
Wil niet op mijn geweten hebben dat ze er last van krijgt natuurlijk.
Maar bedankt voor de tip