1

Onderwerp: GRRR Pelgrim combi!! wie nog meer..en hoe invetten??

Nou ik heb gister dus toch een poging gewaagd met mijn mini pelgrim combi magnetron.. :grr:  :nooo
Wie heeft hem nog meer??
Ik heb de taart dus (19 cm verhoudingen aangehouden..) 35 min. op 160 gedaan en 10 min op 170 en 10 min op 180 op de heteluchtstand en toen was hij pas gaar!!
:rolleyes:
Ik wil mijn oven!!!! :Y zucht...

Maar goed moet het ff nog hier mee doen..
Echter had ik een ronde schaal met platte onderkant gebruikt, vond dat wel een leuk vormpje..
Maar de bakspray was uitverkocht dus nu met vloeibare boter ingesmeerd..maar kreeg hem er niet netjes uit het bleef nog plakken...
Iemand tips met eruit krijgen? of met gewone boter insmeren?

Ik heb dat dus ook met zo'n siliconen muffin geval...ik bak er cakejes in maar die komen er absoluut niet mooi uit..
Ik vet hem ook niet in, omdat dit toch niet moet?
Hoe krijgen jullie ze er wel mooi uit? toch invetten??

help me please??? :D

2

Re: GRRR Pelgrim combi!! wie nog meer..en hoe invetten??

Alleen insmeren met boter is niet goed. Je gaat dan meer kans op verbranden van de buitenkant (wordt door het vet heter) en het plakt. Het beste kun je met wat margarine/boter de binnenkant invetten en dan een flinke lepel bloem in de vorm kieperen en met schudden en draaien van de blik zo verdelen dat alles is bedekt.

Voor de siliconen heb ik geen tip. Ik heb ok zo'n vorm, maar daar doe ik wel nog caisses in, dus die komen wel altijd mooi eruit.

Ik heb zelf ook een combi. Probeer eens voor te verwarmen op 175 graden en het daar ook op te laten, dus constante temp. en niet op laten lopen. Zo bak ik ook altijd en heb nooit problemen. Dan zou jouw taartje met 30/35 min goed moeten zijn.

Hoop dat je er wat aan hebt.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Nou ik ga het nu proberen dus bedankt voor de tip!!
en wat is caisses??

4

Caisses zijn de cupcakes-papiertjes/vormpjes. Die je eerst in de bakvorm zet en dan vullen met beslag. Op die manier heb je dus geen last van er niet uit krijgen.

Groetjes Maji

5

oww ok maar ik heb zo'n leuke tulpen bloemetjes vorm waar die dus niet inpassen normaal doe ik het ook daarmee...

nou geweldig zo'n forum!!

taart staat erin! komt al mooi omhoog..
hoe zat dat nu ook alweer met afkoelen (ik ben echt veel kwijt zeg :P)
ondersteboven uit de oven op een vlakke plaat laten afkoelen toch? zodat hij mooi plat blijft...?

6

ok om maar gelijk door te gaan, botercreme van de mix hij staat nu te rusten...mag ik straks de boter ook smelten in de magnetron of moet dit echt zo erin en dan met mixer ?

het taartje stijgt nu veel meer haha! straks maar iets minder qua verhoudingen dus...

7

Hij is eruit!!
YOU'RE MY HERO!! haha helemaal goed 35 min. op 175 graden!!
perfect gewoon..
droog kwam hij eruit, en je zag al een beetje los..staat nu ondersteboven (hopelijk klopt dit dan nog haha...)
Maar heb voor de zekerheid ook een springvorm blik gebruikt..toch makkelijk met eruit krijgen dan zo'n bol ding!

Nu met spanning even wachten hoe hij afkoelt !
en straks de botercreme dus afmaken..
Eerst met de hele bups naar de oudste toe om een boterhammetje te gaan eten ;)

8

Hahahhaha...fijn hè als het lukt! :)

9

ja heerlijk dat je blij kan zijn om een taart...
Nou toch misschien een beetje te vroeg gejuicht..

Hij was aan de bovenkant nog een beetje soppig..niet noemenswaardig toch nog iets langer erin volgende keer dan???

En hij plakte toch nog wat vast met losmaken..maar goed dat heb ik zojuist opgevuld met de botercreme! en een roze fondant laagje zit erop!
Pfff nu weet ik weer wat een werk dat was en moeilijk het is om hem netjes erover te krijgen zeg!
Maar ja volgende keer 's avonds rustig op mijn gemak ipv tussen de poepluiers en 2 kids door! haha
De 3e zo weer van school halen..

Ow ja over de botercreme hoe lang kan ik hem in de koelkast bewaren?!
Ik wil tm vrijdag namelijk de taartjes maken...moet er nog 3 nu..
Kan dit zolang of moet ik gaan invriezen?!

Moet in ieder geval meer roomboter gaan halen haha!

10

Botercreme kun je wel 2 weken in de koelkast bewaren.

Soms kan de bovenkant een beetje nat zijn, dan had ie net wat langer gemoeten, maar dat gebeurt mij ook nog wel eens.

11

owwww dan ga ik me lekker uitleven met deze botercreme gelukkig maar!!
en straks weer lekker freubelen heerlijk!!
De oudste was al helemaal blij met de roze taart in de vriezer haha !

12

Het is een fabeltje dat silconen bakvormen niet hoeven worden ingevet. Uiteraard hoeft het niet als je cc papiertjes gebruikt.
De siliconenmallen moeten de eerste keer zeker worden ingevet. En als je hem daarna afspoelt en wegzet hoeft het niet op nieuw, dan blijft hij iets vet.
Maar gooi je dat ding in de vaatwasser (en tja dat is zo handig dus dat doen we allemaal) dan is hij dus weer "nieuw" en moet hij weer worden ingevet.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

13

ok invetten it is dus :D!
haha tja waarom ze dan zeggen dat het niet hoeft?  :think:
Maar goed ik ga het doen...en tot nu toe nog niet in de vaatwasser gedaan  O-)