1

Onderwerp: hoe invriezen maar weer us...

hier goed geplaatst??  :o  :D

Ik heb zo'n mooi stapeltje gemaakt. Nu is hij voor 5 mei as. De strik is gemaakt met tylose etc. Kan ik de taart gewoon invriezen, hoe dan het allerbeste, en hoe ontdooien? En de strik ook invriezen, of eraf halen en in afgesloten doosje (waar???) bewaren??

Wie heeft er antwoord. Weer dat er al heel veel staat, maar soms voelt het als zo'n specifieke vraag dat je even apart antwoord wil,  ;)  :rolleyes:

groetjes Susan

taartelijke groetjes ;-) Suus

2

Re: hoe invriezen maar weer us...

Past je stapeltje in de vriezer? Dan kan hij er gewoon in. Anders de lagen apart invriezen. Ik vries de taart altijd zonder iets in en verpak hem pas in een pedaalemmerzak als hij bevroren is.
Ontdooien zonder zak, 24 uur in de koelkast. Voor het aansnijden min. 1 uur op kamertemperatuur laten komen.
De strik gewoon in een doosje op kamertemperatuur bewaren en die zou ik er pas opzetten na het ontdooien.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Ik zou de lagen ook apart invriezen.
Bij mij gaat er een diepvrieszak om en ontdooien doe ik in de ijskast. Zak er meteen af en in een gebaksdoos.

Als je de taarten dan weer gaat stapelen kun je het stapelrandje mooi afwerken.
De strik bewaar ik niet in een doosje maar gewoon op een veilige plek zonder er wat omheen en zeker niet luchtdicht.
Ik zou geen risico lopen met je mooie strik :)

4

ik heb hem al als stapel ingevroren inmiddels. Ben heeeel benieuwd hoe het gaat. Waarom zou je hem liever apart invriezen, die lagen, wat is daar het voordeel van, of welk risico loop ik nu, nu ik hem wél in het geheel heb ingevroren? Gewoon een zak erom gedaan, toen hij bevroren was, en dan haal ik hem 4 mei eruit (hij is voor 5 mei)  en zet hem in de koelkast. Zo gaat het goed, toch???!  :D  (moet het toch eens proberen hè?! maar wel spannend hoor!)

groetjes en bedankt voor de raad!

taartelijke groetjes ;-) Suus

5

Ik zelf vind apart invriezen prettig omdat als ik m dan ga stapelen de randen mooi kan afwerken.
Ik heb wel eens gehad dat bij een stapel invriezen de randen tussen de taarten niet moi meer aansloten.

Gaat vast helemaal goed komen.
Doos in de ijskast zetten en lekker rustig laten staan, niet naar kijken maar gewoon laten staan :)