1

Onderwerp: welke maten bakblik voor stapeltaart

Hoi Dames
Ik wil een aantal nieuwe bakblikken gaan bestellen in de hebshop, de vierkante, maar nu vraag ik mij af welke maten het handigst zijn.
Ik wil zowiezo de 20x20x7,5 hebben en dacht daarbij de 10x10x7,5 en de 27,5x27,5x7,5 te nemen maar weet niet of je daar een mooie stapel van kunt maken. heb tot nu toe alleen maar gewone taarten gemaakt en geen stapels.

Groeten Diana.

Veel Bakplezier Diana.

2

Re: welke maten bakblik voor stapeltaart

ik vind het zelf het mooiste als ze gelijk matig inspringen en dan minimaal met 2cm verschil in grootte. dus in jouw geval zou ik gaan voor 20x20 dan ook voor 10x10 en 30x30 dan springt hij elke keer per etage 10-is 5cm aan beide -kanten in. snap je wat ik bedoel.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Je kan ook 10, 15 en 20 nemen. Dan heb je dus 2,5 cm aan beide kanten.
Persoonlijk vind ik meer ruimte mooier [dus wat Kwebbeltje zegt]. Ik denk dat het ook makkelijker werkt en je hebt meer mogelijkheden om randjes onder je taarten te maken.

5

Ik moest voor een bruidstaart de afmetingen aanschaffen die Krullebol noemt. Heb gekozen voor de multisize pan van Silverwood..hier kun je namelijk verschillende afmetingen mee maken tot 30 cm. Ideaal! Misschien ook voor jou het overwegen waard?

6

wow die multisize pan ziet er echt gaaaaaf uit! Dat lijkt me wel wat. Zal alleen wel r*te duur zijn?

7

nouja, hij is flink aan de prijs..maar 3 losse bakvormen ook!

Ik betaalde rond de 40 euro voor de pan, en een extra set dividers is iets van 13 euro. Voordeel is ook dat de pan strakke hoeken heeft zeg maar. De wilton pannen zijn rond in de hoeken = niet mooi.

8

Ik heb inmiddels 'de sherlock gedaan' en ze gevonden. Prijs valt zeker mee! Ik zag nog meer leuks, mini pannetjes voor hartjes, hexagon, rondjes, vierkanten etc. Ik word hier alwee rheel hebberig van. Ook al past het niet in de combi :roll:

9

hallo dames , bedankt voor jullie antwoorden.
Ik vond de 30x30 een beetje groot dus heb nu voor 12,5, 20 en 27,5 gekozen zo verspringt hij dus 7,5 cm is bijna 4cm an elke kant.

Veel Bakplezier Diana.

10 Laatst bewerkt door kristien (20-01-2011 14:51)

Hoi,
Ben je tevreden over de maten die je nu hebt?
Ik ben ook aan het rondkijken voor vierkante bakblikken.
Ik dacht 5 cm verschil te nemen tussen de maten, maar is dan idd wel weinig rand..

11 Laatst bewerkt door Knollie (20-01-2011 14:57)

Ik wil straks gaan voor de 10, 20 en 30 cm, lijkt me een mooie maat om mee te beginnen.

Groetjes Knollie  :)

Uit je dak met GEBAK!!!!