1

Onderwerp: Zand plakken?

Beste medeforummers,

Ik heb al gezocht op het item "zand maken e.d." maar kan het antwoord er niet tussen vinden.

Ik moet een "zandkasteel-taart" maken. Ik weet al waar ik het zand van wil maken, namelijk San Francisco's van Verkade. Nu vraag ik mij alleen af hoe ik het op de taart moet laten plakken, zonder dat het 'koekjespap' wordt. Ik dacht zelf met piping-gel, of is dat niet handig?

Graag jullie kundige blik hierop  O-)

Dank jullie wel alvast!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

2

Re: Zand plakken?

Je kan ook rietsuiker gebruiken de taart een klein beetje nat maken  met een kwastje dan plakt het wel  ;) (en als je dat te grof vind als zand kan je het altijd nog proberen te vermalen in de keukenmachine)
Ik denk dat koekjes idd koekjespap worden :s

Groetjes Esther
Hmm wanneer de volgende taart?!?!

3

Ik zou het wel met koekkruimels doen en inderdaad de fondant / m'pein even vochtig maken en laten drogen totdat het niet echt nat meer is maar nog wel plakkerig en dan de kruimels erop.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

ik gebruikte bruine basterdsuiker gemengd met nootjes
(die je aan de zijkasnt doet bij een slagroomtaart)

5

Ik gebruikte witte basterd suiker met een beetje kleurstof...en dit heb ik er los opgedaan, misschien heb je er iets aan.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

6

Lange vingers verkruimelen en dan zoals tom poes zegt...klein beetje vochtig en ff wachten.

Groetjes Maji

7

ik volg nog even mee

Ik heb zaterdag rietsuiker gebruikt en met crisco vastgeplakt, werkt prima!

verkruimelde kokosbiscuit is erg jammie. Vastplakken met bc gaat ook prima

10

Ik heb koekkruimels gebruikt,ook san francisco's .De taart afgesmeerd metbotercréme en dan de kruimels ertegen aan drukken,daarna  heb ik alles eromheen weggeblazen in de tuin voor de volgels  :lol:
De taart was dus niet bekleed met fondant of marsepein.

Groetjes Notje