1

Onderwerp: ingezakte taart...

Hoi!

Ik heb vorige week voor het eerst een stapeltaart gemaakt en hij was echt helemaal super, heb goed wat tips kunnen gebruiken van deze website! Ook heb ik de heerlijke champagnevulling gebruikt met wat kersenjam en kersen. Nu zag ik dat aan het einde van de avond toen de taart aangesneden werd, dat de creme uit mijn taart liep waardoor hij een lelijke uitstulping kreeg aan de zij/achterkant. Ik heb het idee dat dit komt door de te dunne creme. Kan dit? (gelukkig was hij goed ondersteund dus bleef hij wel staan)

Ik heb mij volledig aan het recept gehouden maar is er een mogelijkheid om het dikker en steviger te maken? Ik ga namelijk over 4 weken mijn eigen bruidstaart maken en die moet nog wel 2 dagen in de koelkast... (zondag maken, dinsdagavond aansnijden)..

Help! Alvast bedankt voor de reacties!

Je hebt het alleen druk als je jezelf druk maakt...

2 Laatst bewerkt door lune (25-04-2010 14:33)

Re: ingezakte taart...

je kan ook een dijkje spuiten van botercreme voordat je de vulling erop smeert, vooral handig bij dunnere vullingen

ps, welk recept heb je gebruikt voor de champagnecreme? je kan het namelijk ook makkelijk maken door bij de botercrememix het vocht te vervangen voor champagne/bubbelwijn etc etc

Alles goed???? nee 3 fout

3

Hoi hoi,

ik heb het recept van de website gebruikt met de slagroom, ik heb wel klopfix gebruikt om de slagroom van te voren al dikker te maken. Nu zat ik op het forum ook te lezen dat het afsmeren met slagroom (ik heb gewoon dezelfde creme gebruikt) ook niet zo handig is. Buitenkant met botercreme laat dus ook de marsepein niet "smelten"??

Smaakt het vetter als je botercrememix gebruikt met bubbeltjeswijn?

4

ik heb zelf nog geen ervaring met champagnecreme.
maar ik wou je als tip voor je eigen taart wel meegeven dat het slim is om hem zondag in de vriezer te zetten en dan maandag er weer uit te halen.
klinkt onzinnig, maar dan is hij wel lekkerder en niet uitgedroogd.
je moet er dan wel voor zorgen dat je tijdens het ontdooien er niet aan zit. het droogt vanzelf goed op ook al lijkt dat niet zo.

succes

Enthousiaste groet, Maxime

5

Super bedankt voor deze tip! :Y  Dan zal ie ook niet zo snel inzakken denk ik  :/  Heb effe goed ingelezen vandaag en zal inderdaad bc gebruiken, ga over twee weken opnieuw proberen ben benieuwd hoe hij eruit komt.

Thanks!!
Maaike