1

Onderwerp: Klein stapeltaartje..??

Dag dames,

Wie kan mij helpen:

Ik wil graag voor een stel een klein rond stapeltaartje maken, het liefst eentje met 3 lagen. (ik wil het cadeau doen)

Nu komt mijn vraag: Is het mogelijk om een 3laags (rond) stapeltaartje te maken voor ongeveer 10 personen..? 
Zo ja, welke maten moet ik hebben?

Of is het gewoonweg niet mogelijk wat ik wil.. :o

Alvast bedankt,

KuZz

Re: Klein stapeltaartje..??

Dan krijg je óf hele kleine maten óf hele grote stukken denk ik :) je kunt dan voor 1 van de lagen wel een dummie gebruiken. Dat je bijvoorbeeld een 20 cm dummie, 15 cm taart en 10 cm taart maakt.
Maar zelf zou ik ervoor kiezen om gewoon twee lagen taart te maken met een mooie strik erop ;)

'I love it when a cake comes together'

3

he meis,
nou...dan moet je volgens mij wel h;ele kleine bakvormen hebben ...3 lagen en dan maar voor 10 personen....er moet toch wat verschil zitten tussen de maten anders ishet niet mooi...
2/4/6 persoons dan zit je al op 12 of een cupcakeformaatje boven aan, dan een 10 cm rond vormpje (zoals het meppertje voor Thiara ;) ) rekenen we die voor 2-3 pers. en dan een 6 -8 persoonstaartje onderop?
Liefs, Angélique

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

4

Of een grotere taart extra hoog bakken (met bakpapier verhogen) en dan in vorm van een stapeltaart snijden??? (ik verzin ook maar wat hoor haha ;))

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

5

een 12,5 - 10 - 7,5

Zoek maar eens op de bien-dummy. (toch?)
Volgens mij je kun je niet veel kleiner als dat maken...

6 Laatst bewerkt door Sadija (25-04-2010 21:19)

:thumb: Bedankt voor de tips.. :thumb:

Ik denk dat ik ga voor 12,5 - 10 - 7,5.

Kan ik ergens een tabel vinden die, de hoeveelheden (mix, ei etc.) aangeeft? De tabel van hiernaast gaat vanaf 15 cm).

Of weet iemand dit mij te vertellen..?

Nogmaals bedankt...

KuZz

7

Ik dacht ook aan een dummy onderop, en dan 15 en 10 erop. Nog kleiner wordt wel heel lastig bekleden hoor!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl