1

Onderwerp: Vieze gele room, brr!

Ik heb de gele roommix van de hebshop nu 2x aangemaakt. 1x met water en de 2de keer met melk, maar beide keren vond ik er een enorm viezig smaakje aan zitten. Soort chemische nasmaak, heel vies.

Heeft er iemand ook deze ervaring? En wat zou een beter alternatief zijn? [ik vind de gele room in de slagroomtaarten van de bakkerij waar ik werk bijv. wél erg lekker].

Owja, en ik kon het invriezen werd gezegd. Toen ik het beide keren er weer uithaalde was het een plakkerige brok. Moet ik dit opnieuw mixen of hoe krijg ik dit weer een beetje smeerbaar?

2

Re: Vieze gele room, brr!

gele room mix ? ik veronderstel dat dat de bbr (banketbakkersroom) is. je kan hem natuurlijk volledig zelf maken.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

met de BBR?? ik hoop het niet, ik heb ook pas een kilo gekocht om eens te proberen ipv DrOetker...

Groetjes, Dorothea.

4 Laatst bewerkt door Chantelle (24-04-2010 18:21)

ik heb nergens last van ze eten hier nog net de vingers niet op  :lol:  :lol:  :lol:

5

ik heb nergens last van ze eten hier nog net de vingers niet op  :lol:  :lol:  :lol:

6

ik gebruik ook altijd de bbr mix van de webshop....nog nooit geen klachten en erg lekker

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

7

Hmm, sorry DLT! Ik keek nog eens op de verpakking en zag dat deze van Maak je taart komt [ik bestel bij beide]! [/mutsmodus uit]
Ik denk dat ik maar een testrondje roommixen moet gaan doen: Soezie, DrOetker en als ik er dan geen heb gevonden die ik lust, die van DLThebshop [als ik daar eenmaal ga bestellen, bestel ik meteen weer voor tig euro's  :+ ]. Misschien dat zwitserse room ook beter smaakt.

8

Ja, ik heb ook pas een zak weggegooid die nog bijna vol was en nog lang niet over de datum. Het smaakte echt smerig....

Ik heb de BBR van Funcakes.
En als ik hem gemaakt hem moet ik hem heel snel tussen de taart doen, anders wordt hij onder mijn handen vandaan gegeten.

Jammie, jammie!

10

InekeGoe schreef:

Ja, ik heb ook pas een zak weggegooid die nog bijna vol was en nog lang niet over de datum. Het smaakte echt smerig....

Die kwam ook van de andere hebshop?

11

heb de bbr eens geprobeerd helemaal zelf te maken maar dat was geen succes... leek nergens op :P
Heb om uit te proberen zo'n kant een klaar zakje gekocht, alleen water of water/slagroom toevoegen. Heb het gedaan met water en er een leuk roze kleurstofje doorheen gegooid ;) is goed in de smaak gevallen kan ik zeggen... al kan het waarschijnlijk niet op tegen de verse bbr :P

Groetjes Ginny

12

Haha dat heb ik ook geprobeerd! Met een recept dat ik vond op wikipedia adhv custard. Werd een gele, zoete, bedoeling die ik niet eens durfde te proeven. Ik vind het zo jammer dat het meteen zo stevig wordt. Als je het meteen op je taart gooit is het nog lekker smeerbaar.

13

ik gebruik inmiddels de funcakes banketbakkersroom ook vast niet meer.
Hij blijft korrelig na het mixen en heeft gewoon niet een lekkere room smaak.
Ik ben weer terug op het oude merk banketbakkersroom die wel lekker is. Ik kreeg nl. zelfs klachten van de buren dat het een vieze room was.
Of ik moet gewoon domme pech hebben gehad dat ik een niet goede zak mix heb gehad........
In iedergeval ik bestel hem niet meer.

14

Ik kreeg dus ook meteen commentaar erop. Blij te horen dat het niet aan mij ligt!

Ik heb inmiddels 2 andere merken die ik wil gaan uitproberen.

15

Krullebol schreef:
InekeGoe schreef:

Die kwam ook van de andere hebshop?

Het was die van FunCakes, waar vandaan zou ik niet meer weten.

16

ah  oke, meer mensen die hem dus vies vinden.
Ik heb inmiddels dus 2 andere merken gevonden. Jij?

17

Krullebol schreef:

ah  oke, meer mensen die hem dus vies vinden.
Ik heb inmiddels dus 2 andere merken gevonden. Jij?

Nou, gewoon maar de kleine zakjes van Oetker uit de supermarkt!

18

*voegt DrOetker toe aan de probeerlijst*

19

ik gebruik die van de planet cake webshop.....dat is de enige die ik lekker vind  :Y

Groetjes Mies (bakmadam)

20

Ik gebruik bbr van Zeelandia en die is echt heel lekker romig, zonder chemisch smaakje  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

21

Die van zeelandia staat bovenaan mijn lijstje. Begreep ook dat ze van DecoCake [of was het CakeDeco?] een goede mix hadden.
Ik ben in elk geval blij dat het niet aan mijn smaak lag maar dat ik ook daadwerkelijk wat chemisch proefde. Begon al te twijfelen omdat het meerendeel dit wel lekker schijnt te vinden.

22

ik bestel tegenwoordig alles via zeelandia en vind het overheerlijk.

23

Hier altijd de zakjes van dr Oeter  :9

Veel liefs Rafaëla

24

Ik haal hier bij de molen in zevenaar altijd banketbakker(d)roompoeder..
Geweldig!!! aanmaken met water en kloppen..
Tis nog heerlijk ook..

25

ik heb nu een mail gehad van een webshop bij mij in de buurt dat ze nu naast de marsepein, bisquitmix ook de botercrememix en banketbakkersroom van zeelandia gaan verkopen. Heb gelijk een bestelling geplaatst