1

Onderwerp: ik wil .nl

Ik wil mijn site: www.taartnaarwens.webs.com graag een .nl of .com domeinnaam geven.

Maar hoe moet ik dit doen? waar moet ik de domeinnaam kopen? kan ik gewoon webs.com behouden om mijn website te maken? Of kan ik beter opnieuw beginnen bij een andere aanbieder?

2

Re: ik wil .nl

Nou taartnaarwens.nl is al in gebruik. Gewoon op domein googlen en dan komen er verschillende naar boven. Daar kan je je naam invoeren en zie je of die beschikbaar is of niet.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

haha dat wist ik helaas al :( balen merja, dan taartnaarwens.webs.com wel duurder marja t zei zo.

Maar hoe ik dan www.taartnaarwens.webs.com onder www.taartnaarwens.com zet

via google alleen ben je er niet. er zijn namelijk een heleboel namen bezet, maar nog niet openbaar en die vind google dus ook niet.

even via bijvoorbeeld:
http://www.je-eigen-domein.nl/domeincheck.php

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

dit heb ik inmiddels al 20 x gecheckt

.com hoeft niet duurder te zijn! Het gaat om de domeinnaamregistratie

Als je hosting in tikt bij Google, kom je tig hostingsites tegen die de domeinnaam voor je kunnen vastleggen. Ik zou wel een prijsvergelijking doen, want die schelen nogal eens.

7

tipsytaartje schreef:

via google alleen ben je er niet. er zijn namelijk een heleboel namen bezet, maar nog niet openbaar en die vind google dus ook niet.

even via bijvoorbeeld:

Dat zeg ik toch ook  ;)

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

dat heb ik allemaal al gevonden ;)

Maar hoe koppel ik de domeinnaam aan mijn gratis www.webs.com website?

9

Sonjaatje schreef:

haha dat wist ik helaas al :( balen merja, dan taartnaarwens.webs.com wel duurder marja t zei zo.

Maar hoe ik dan www.taartnaarwens.webs.com onder www.taartnaarwens.com zet

Hmm ja, als ik taartnaarwens.nl gehad had zou ik het niet leuk vinden om iemand te hebben met .com, maar dan had ik die vast moeten zetten.

En zelf wil ik ook niet een naam die teveel lijkt op die een ander.

10

taartnaarwens.nl is sinds februarie gereseveerd en meer nog niet. er staat nog niks op.
Nog totaal niet in gebruik.

En dit is nu mijn naam, en ben blij met deze naam dusjeh.

jolanda71 schreef:
tipsytaartje schreef:

even via bijvoorbeeld:

Dat zeg ik toch ook  ;)

:cool: het is weekend, dan ben ik ook niet meer zo scherp. Ik ga maar snel proberen cakeballetjes te maken ;)

12

verliefdmeiske schreef:
jolanda71 schreef:
tipsytaartje schreef:

even via bijvoorbeeld:

Dat zeg ik toch ook  ;)

:cool: het is weekend, dan ben ik ook niet meer zo scherp. Ik ga maar snel proberen cakeballetjes te maken ;)

hihi....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Sonjaatje schreef:

taartnaarwens.nl is sinds februarie gereseveerd en meer nog niet. er staat nog niks op.
Nog totaal niet in gebruik.

En dit is nu mijn naam, en ben blij met deze naam dusjeh.

Nou het is dus ook een naam van een ander die er nog niks mee gedaan heb.

Ik had mijn naam ook al een tijdje gekocht voor ik er wat mee ging doen.

14

Draai het eens om. Jij heb taartnaarwens vastgezet in februari en nu komt er een ander met die naam. Wat zou jij  dan doen?

15

Ik zou gaan voor een unieke naam en niet voor één die veel lijkt of bijna gelijk is aan die van een ander.

Je domeinnaam koop je en dus kan je gratis website vervallen. Je maakt je website opnieuw of neemt je data van je oude website over.

Groetjes Maji

16

Ik heb de gegevens van de persoon van taartnaarwens.nl dus ik ga hem eens vragen of hij de website nog wil gaan gebruiken. of dat ik hem anders kan overkopen.

Ik vind dit net een pakkende naam en de naam is hier al bekend.

Ik zou niet weten wat ik nu anders weer moet bedenken, en ook heeft mijn vriend deze verzonnen.

T enigste wat ik verder met een betekenis zou kunnen bedenken is iets met orchidee maar daar heb ik niks aan want ik wil dat t duidleijk is dat t om taarten gaat

17

Als je inlogt via webs.com krijg je altijd te zien:

Want your own domain? Get .....(jouw site).com.

Snap dus eigenlijk niet waarom je dat zelf niet kunt vinden. Als je daar op klikt heb je het al voor elkaar. Moet je alleen wel gaan betalen.
Succes.

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

18

Ja maar dat is met dollars, en weet niet hoe dat zit. Dat vind ik niks.

Heb daar op gekeken, en zover gekeken als dat je moet betalen.

19

Helaas slecht nieuws, Gemaild met de eigenaars van www.taartnaarwens.nl
Zij zijn de website aan het bouwen, en binnenkort is deze dus officieel.
Ook staan ze geregistreerd bij kvk.

Dat wordt wat nieuws verzinnen :(

20

Ik zou inderdaad een nieuwe naam verzinnen als ik jou was. Is wel zo netjes voor degene die de naam heeft en voor jou ook fijner als je een eigen naam hebt ;)

Veel liefs Rafaëla

21

eigenlijk was ik wel eerder :( maar net te laat de domeinnaam gevraagd.

En dan wil ik ook alle domeinen hebben ;)

22

daar betaal je dan ook voor, alle extra domeinen die je wil hebben

Alles goed???? nee 3 fout

23 Laatst bewerkt door Titataart (27-04-2010 11:39)

Sonjaatje schreef: eigenlijk was ik wel eerder  maar net te laat de domeinnaam gevraagd.

En dan wil ik ook alle domeinen hebben
----
Je was niet eerder.....die ander stond immers al bij de Kvk ingeschreven en had de domeinnaam al gereserveerd.  ;)

Ik weet dat het niet meevalt om en een leuke bedrijfsnaam te bedenken die nog niet bij de KvK staat geregistreerd en bovendien nog vrij is als domeinnaam.

Bovendien zijn er bedrijven die domeinnamen (waarvan ze verwachten dat er vraag naar is/komt) opkopen om die later voor veel geld aan bedrijven te verkopen op het moment dat die een site willen maken.

Oh en controleer, ook als je geen bedrijf wilt starten, of de naam bij de KvK staat geregistreerd. Anders heb je kans dat ze (het geregistreerde bedrijf) je gaan verbieden om de naam te gebruiken. Je hebt in dat geval dan wel de domeinnaam, maar kan er verder niets mee.

Succes met de zoektocht, en hoop dat je wat leuks kan vinden/registreren.
Maar pas dus op dat je niet te veel in de openbaarheid gaat met je naam voordat je die hebt vastgelegd.

Groetjes v. Annette.