1 Laatst bewerkt door eiland (24-04-2010 10:57)

Onderwerp: Wat doe ik verkeerd?

Als ik een taart ga maken spuit ik een dijkje van botercreme ( botercreme en poedersuiker, niet die van de mix )
Dat dijkje laat ik opstijfen in de koelkast..

Dan maak ik de vulling en als de taart gevult is smeer ik hem af met de botercreme en laat die weer opstijfen..

Dan kleur ik de marsepein/fondant en jaal de taart uit de koelkast om hem te gaan bekleden en decoreren..

Maar tegen de tijd dat de taart af is is de botercreme natuurlijk weer zacht doordat hij dat uit de koelkast is..
Dus aan het eind van het verhaal, als ik de taart klaar heb zie je bij mij weel allemaal horizontale streoen waar de biscuit en de vulling zit..

Wat doe ik fout?

2

Re: Wat doe ik verkeerd?

Hoelang laat je de taart in de koelkast opstijven als je hem helemaal gevuld en afgesmeerd hebt? Ik heb gemerkt dat als ik hem de avond van tevoren afsmeer en dan de hele nacht in de koelkast laat opstijven, ik veel strakkere taarten heb. Meestal liet ik de taart ook maar een uurtje (of minder) in de koelkast opstijven en toen had ik ook steeds van die uitbulkende vullingen.

Groetjes, Daphne

3

ja idd, ik doe dat ook maat een half uurtje ofzo..
De volgende keer ga ik dat proberen om hem een nacht op te laten stijfen..

Bedankt voor de tip!

4

Het kan ook zijn dat je marsepein/fondant te dun is uitgerold dan zie je ook de strepen.

5

Poortje schreef:

Het kan ook zijn dat je marsepein/fondant te dun is uitgerold dan zie je ook de strepen.

Oke, ik rol het ongeveer 2 mm uit.. is dat te dun?

2-3 mm moet wel kunnen denk ik.
Wat ook kan helpen is om de dijkjes niet te dicht op de rand te spuiten, en niet te dik vullen, anders komen deze al snel naar buiten.

'I love it when a cake comes together'

7

Oke ik ga van de week weer eens proberen..

8

Ik zet de taart eerst in de vriezer

Cup'n'Cakes the way to celebrate!!!

9

ik heb dit probleem dus ook.
Ik wil alleen maar vulling niet minder dan 1 cm doen want dan zit je naar mijn mening meer kapsel te eten dan vulling.

Ik probeer nu ook de taart een avond vooraf af te smeren en dan pas de voglende ochtend te bekleden of 's ochtends af te smeren en ;savonds bekleden.
Gaat wel 10x beter maar nog niet wat ik graag zou willen.

Ik lees dus ook verder mee